  • 1. Data: 2016-06-08 00:15:14
    Temat: legionella
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    aby ubić bakterie w zasobniku ciepłwj wody, producenci sugerują okresowe
    podniesienie temperatury wody >70C

    mieszkam już pół roku i jeszcze tego nie zrobiłem

    jak często to robicie i na jak długi czas utrzymujecie taką wysoką
    temperaturę ?

  • 2. Data: 2016-06-08 08:03:33
    Temat: Re: legionella
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 00:15:08 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    >
    > mieszkam już pół roku i jeszcze tego nie zrobiłem
    >
    > jak często to robicie i na jak długi czas utrzymujecie taką wysoką

    mam piec termeta ktory raz na tydzien podnosi temperature do ok 65 stopni. Jak dlugo?
    Az uzytkownicy ten zapas zabiorą - potem znów grzeje do zadanej.

    b.

  • 3. Data: 2016-06-08 08:06:27
    Od: ArekM <a...@g...com>

> [...]
    >
    > mieszkam już pół roku i jeszcze tego nie zrobiłem
    >
    > jak często to robicie i na jak długi czas utrzymujecie taką wysoką

    Moj piec ma taka funkcje. Polega to na tym, ze _raz_w_tygodniu_ (ustalasz kiedy)
    podgrzewa wodę do .... chyba 60/65 stopni (głowy nie dam, ile dokladnie, jest szasna,
    ze wiece - nie sprawdzam tego)

    --
    PozdrawiAM!

  • 4. Data: 2016-06-08 08:46:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 08.06.2016 o 00:15, pilocik pisze:
> [...]
    >
    > mieszkam już pół roku i jeszcze tego nie zrobiłem
    >
    > jak często to robicie i na jak długi czas utrzymujecie taką wysoką
    Ja zawsze grzeję wodę w zasobniku do maksymalnej i mam mieszacz
    termostatyczny ustawiony na ok 45 stopni na jego wyjściu.
    Powiększa to ilość dostępnej ciepłej wody przy mniejszym zasobniku i
    likwiduje problem z legionellą.

  • 5. Data: 2016-06-08 12:03:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-08 o 08:46, t-1 pisze:

> [...]
    > termostatyczny ustawiony na ok 45 stopni na jego wyjściu.
    > Powiększa to ilość dostępnej ciepłej wody przy mniejszym zasobniku i

    Ekonomicznie pewnie tylko trochę gorzej, bo przy wyższej temperaturze
    wody, straty ciepła przy jej przechowywaniu też rosną.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2016-06-08 15:44:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 08.06.2016 o 12:03, Kżyho pisze:
    > W dniu 2016-06-08 o 08:46, t-1 pisze:
    >
    > Ekonomicznie pewnie tylko trochę gorzej, bo przy wyższej temperaturze
    > wody, straty ciepła przy jej przechowywaniu też rosną.
    >
    > Pzdr

    Niewątpliwie trochę rosną, ale nie tak bardzo, bo przy mniejszej
    objętości jest też trochę mniejsza powierzchnia zbiornika.
    Znajdzie się miejsce na dodatkową izolację.

  • 7. Data: 2016-06-08 16:47:06
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Niewątpliwie trochę rosną, ale nie tak bardzo, bo przy mniejszej objętości
    > jest też trochę mniejsza powierzchnia zbiornika.
    > Znajdzie się miejsce na dodatkową izolację.
    wyzsza temp na zbiorniku przyspiesza jego zuzycie.
    cokolwiek to znaczy....
    przyznam sie ze nie wiem o ile i jak znaczaco.
    przy nierdzewkach chyba wcale?

  • 8. Data: 2016-06-08 19:11:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 08.06.2016 o 16:47, abn140 pisze:

    > wyzsza temp na zbiorniku przyspiesza jego zuzycie.
    > cokolwiek to znaczy....
    > przyznam sie ze nie wiem o ile i jak znaczaco.
    > przy nierdzewkach chyba wcale?

    Mam emaliowany bojler już 15 lat.
    Nie widzę żadnego problemu.
    Nie wymieniałem nawet elektrody magnezowej o ile tam jest.
    Jak pamiętam, założona natomiast jest jakaś plastikowa mufka w przyłącze
    wody, może ze względu na eliminację prądów błądzących.
    Chyba największy wpływ na niszczenie zbiornika ma skład wody i błędy
    przy emaliowaniu.

  • 9. Data: 2016-06-09 02:04:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jun 2016 00:15:14 +0200, pilocik
> [...]
    > mieszkam już pół roku i jeszcze tego nie zrobiłem
    > jak często to robicie i na jak długi czas utrzymujecie taką wysoką

    A ta legionella to faktycznie taki straszny problem, że trzeba ja
    ubijać?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-06-10 01:06:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 09 Jun 2016 02:04:46 +0200, Marek napisał(a):

    > A ta legionella to faktycznie taki straszny problem, że trzeba ja
    > ubijać?

    Wywołuje chorobę, która może być śmiertelna.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl