  • 1. Data: 2016-06-06 18:40:19
    Temat: taras drewniany mi się zamarzył
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    http://drozd.ddns.net/~bajcik/pub/budowa/16w23.taras
    /DSC_0059.JPG
    Ten biedaras już nie istnieje, a skarpa jest poszerzona obniżona i wyrównana ;)

    Myślałem o czymś takim:
    http://drozd.ddns.net/~bajcik/pub/budowa/16w23.taras
    /DSC_0001.JPG
    wymiary 3x7m
    7 legarów poprzecznych dolnych (co metr), 7 wzdłużnych górnych (co pół metra)
    Drewno - modrzew (eur albo syb)

    Legary dolne przytwierdzone prętami gwintowanymi do 21 fundamentów punktowych
    Deski z odstępami przykręcone wkrętami spax
    Całość spadek 1% na zewnątrz
    Całość zaolejowana przed montażem

    Pod spodem geowłóknika+kamyki

    Coś w podobie do tych
    http://www.ideagarden.pl/tarasy-drewniane-krakow-gal
    eria.html

    Kilka pytań do kolegów bym miał, bo nie wszystko da się doczytać w sieci:

    1. Czy widzicie poważniejsze albo lżejsze błędy w moich planach ;)

    2. Jaki głęboki fundamencik? Różnie źródla podają: od 50cm do 1.2m, U mnie w skarpie
    jest glut z resztki betonu B20 ze stropu

    3. Czy otwór fi25 a powyżej gruntu fi160 byłby OK? Dwa rzędy fundamentów bliższe
    ściany kończyłyby się równo z gruntem, a jeden trochę by wystawał w jakimś szalunku

    4. Czy te słupy trzeba w środku zbroić czymś?

    5. Jaka grubość pręta gwintowanego? Widziałem fi12 - fi16

    6. Pręt gwintowany radzicie zabetonować od razu czy wywiercić otwór jak zastygnie?

    7. Czy legarki i deski od spodu nie powinny być zaolejowane? Te z przykładu co
    podałem nie wyglądają na takie.

    8. Czy warto kupować drewno olejowane ciśnieniowo "jakby gotowane w oleju"?

    9. Jak rozwiązać sytuację pod oknem? Tam deski wystawałyby 20cm od skrajnego legarka,
    boję się "trampolinowania". Może przybić od spodu deskę w poprzek żeby je nawzajem
    usztywnić?

    10. Czy wymiary legarów 45x70 (górne i dolne) będą ok?

    11. Czy poniższe oferty są akceptowalne?
    http://allegro.pl/legar-tarasowy-modrzew-syb-olejowa
    ny-piotrkow-i6224020027.html
    http://allegro.pl/deska-tarasowa-modrzew-syberyjski-
    thermo-olejowana-i6183141272.html

    12. Czy jeszcze o czymś ważnym/drogim/upierdliwym nie zapomniałem?

    --
    bajcik

  • 2. Data: 2016-06-06 21:51:27
    Temat: Re: taras drewniany mi się zamarzył
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 18:40:20 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:

    > Deski z odstępami przykręcone wkrętami spax

    Doradze tylko tyle, ze spaxy sobie daruj - straaasznie drogie :)
    Polecam te wkrety ciesielskie:

    http://jgm24.iai-shop.com/product-pol-806-WKRETY-CIE
    SIELSKIE-TORX-WKRET-200-szt-.html

    Ostatnio sie pojawilo sporo roznych firm ale wszystkie wygladaja praktycznie
    tak samo. Uzywam chyba 3 sezon i zadnych zlych objawow - zaden nie zaczal
    rdzewiec, zaden nie strzelil :)

    Co do tego miejsca pod oknem - jezeli nie dasz tam fundamentu to przynajmniej
    daj sam legar i skrec kazda deske normalnie dwoma wkretami - zapobiegnie to
    skrecaniu sie desek. "trampolinowania" sie nie boj - to bedzie tak skrecone
    i tyle wazylo ze nic sie nie stanie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-06-07 12:54:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 18:40, Krzysztof Garus pisze:
> [...]
    >
    > Legary dolne przytwierdzone prętami gwintowanymi do 21 fundamentów punktowych
    > Deski z odstępami przykręcone wkrętami spax

    Mnie dopiero coś takiego czeka, więc temat mnie jak najbardziej
    interesujący...

    Serio aż tyle tych fundamentów trzeba robić? Strasznie dużo mi się
    wydaje, ale patrzę oczami laika w kwestii takich konstrukcji...

    Zakładałem, że takie fundamenty, to głównie w narożnikach, coś tam po
    środku i tyle. A tu gęsto niczym w sadzie tych betonowych słupków...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2016-06-07 13:12:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.06.2016 18:40, Krzysztof Garus wrote:
    > http://drozd.ddns.net/~bajcik/pub/budowa/16w23.taras
    /DSC_0059.JPG
    > Ten biedaras już nie istnieje, a skarpa jest poszerzona obniżona i wyrównana;)

    Miałem identyczną sytuację i już w zasadzie miałem zrobić jak w Twoich
    planach... ale zrobiłem jednak kostką brukową.
    U ciebie widzę też by się dało bo masz całkiem nisko próg okna.
    Takie rozwiązanie jest lepsze, chyba, że tak kochasz drewno, że
    koniecznie chcesz mieć drewniane.

    A w Twoim projekcie nie widzę problemów.
    Nie podoba mi się tylko to w jaki sposób legary łączone są z betonem.
    Powinna być jakaś izolacja pozioma na tych betonowych słupach.
    Są takie specjalne klocki do poziomowania legarów pod taras, które
    robiłyby od razu za izolację:
    https://www.google.pl/search?q=poziomowanie+legar%C3
    %B3w+pod+taras&espv=2&biw=1920&bih=1031&source=lnms&
    tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQ44Lu45XNAhWCDiwKHVuiC18Q_
    AUIBigB

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2016-06-07 13:32:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 12:54:32 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    >
    > Zakładałem, że takie fundamenty, to głównie w narożnikach, coś tam po
    > środku i tyle. A tu gęsto niczym w sadzie tych betonowych słupków...

    To wszystko zalezy glownie od przekrojow legarow jakie beda na tych
    fundamentach sie opieraly :) Im grubsze legary tym moze byc ich podparcie
    rzadziej. Musisz poszukac w sieci - jak robilem swoj taras to sie takich
    dokopalem. Ja mam bodaj "siatke" podparcia co chyba 1,5m ale legary
    grubsze (nie pamietam - 10x8 chyba).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-06-07 13:36:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:12:26 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Takie rozwiązanie jest lepsze, chyba, że tak kochasz drewno, że
    > koniecznie chcesz mieć drewniane.

    Lepsze w czym? W czyszczeniu gorsze (ja odpalam tracera z karchera i caly
    syf razem z wiekszoscia wody wpada mi miedzy deski i znika :) W uzytkowaniu
    moim zdaniem drewno nie ma sobie rownych - czesto chodze "gola stopa". Na
    betonie to nie to samo - albo za zimno albo za cieplo :) No i najwazniejsza
    sprawa - kumulacja ciepla. Jezeli taras jest od strony poludniowej to
    wieczorem nie bedzie sie dalo wydychac. Wiem dokladnie co mowie bo przez
    dwa lata mialem taras betonowy (wylana plyta) i akumulowal tyle ciepla ze
    nie dalo sie przy nim popoludniu i wieczorem siedziec - po prostu buchalo
    od niego cieplo :) Potem nalozylem na ta plyte drewno, troche powiekszylem i
    jest duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo lepiej!

    Jedynie w trwalosci (chyba, ze egzotyk) i w "bezobslugowosci" (chyba, ze
    egzotyk) taki beton ustepuje drewnu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-06-07 13:49:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 13:12, quent pisze:
    > Miałem identyczną sytuację i już w zasadzie miałem zrobić jak w Twoich
    > planach... ale zrobiłem jednak kostką brukową.

    Eee... mi by kostka zupełnie do gustu nie przypadła. Kostką to się
    chodniczki i podesty robi, ale taras ma być miły i przyjemny, a kostka
    się z tym nie komponuje moim zdaniem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2016-06-07 14:06:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:49:58 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Eee... mi by kostka zupełnie do gustu nie przypadła. Kostką to się
    > chodniczki i podesty robi, ale taras ma być miły i przyjemny, a kostka
    > się z tym nie komponuje moim zdaniem.
    Kostka może i nie ale płyty tarasowe bywaja ciekawe
    https://www.google.pl/search?q=p%C5%82yty+tarasowe&t
    bm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjx-bCQ8JXN
    AhUiApoKHdb9CSsQsAQIKA&biw=1280&bih=899

  • 9. Data: 2016-06-07 14:11:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:36:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Lepsze w czym? W czyszczeniu gorsze (ja odpalam tracera z karchera i caly
    > syf razem z wiekszoscia wody wpada mi miedzy deski i znika :)
    http://www.ekooszczedni.pl/artykuly/taras-wentylowan
    y/rev/3
    W tego typu systemach będzie chyba podobnie.

> [...]
    > nie dalo sie przy nim popoludniu i wieczorem siedziec - po prostu buchalo
    Mam tak z 40m2 trarasu-wylany z betonu na nim płytki
    Południowo zachodnia strona
    Płytki ciepłe bywają ale żeby tak jak piszesz to nie stwierdzam.
    Tyle tez że w 2/3 jest on zadaszony(sypialnia nad nim) i to też ma wpływ

  • 10. Data: 2016-06-07 14:17:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.06.2016 14:06, Kris wrote:
    > Kostka może i nie ale płyty tarasowe bywaja ciekawe
    > https://www.google.pl/search?q=p%C5%82yty+tarasowe&t
    bm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjx-bCQ8JXN
    AhUiApoKHdb9CSsQsAQIKA&biw=1280&bih=899

    Otóż to. Miałem na myśli właśnie cos takiego.
    Rewelacja.

    Na pisałem o kostce ponieważ u siebie mam przed domem ale na wejściu
    taki a'la tarasik wyniesiony i on łączy się ze ścieżką do domu, też z
    kostki.

    Na taras oczywiście płyta tarasowa na gruncie albo kompozyt.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info