  • 1. Data: 2016-06-01 14:12:52
    Temat: koszt wychowania dzieci
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No cze,

    To tak do tematu, o ktorym kiedys pisalismy:

    https://www.facebook.com/notes/centrum-im-adama-smit
    ha/koszty-wychowania-dzieci-2016-informacja-prasowa-
    centrum-im-adama-smitha-warszaw/10154068871220664

    Jak ktos niefejsbukowany to cytuje:

    "Centrum im. Adama Smitha liczy koszty wychowania dzieci w Polsce od 2008 roku i
    prezentuje piątą edycję raportu na ten temat (ostatni w roku 2015). Eksperci Centrum
    pod kierunkiem prof. dr. hab. Aleksandra Surdeja szacują, że koszt wychowania jednego
    dziecka w Polsce (do osiągnięcia osiemnastego roku życia) mieści się w przedziale od
    176 tys. do 190 tys. zł, dwójki dzieci od 317 tys. do 342 tys. zł, trójki od 422 tys.
    do 427 tys. zł, a dla rodziny z czwórką dzieci od ok. 528 tys. do 553 tys. zł."

    To jak - zgodzicie sie w koncu ze mna, ze wychowanie kazdego kolejnego dziecka
    jest coraz tansze? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2016-06-01 14:44:23
    Temat: Re: koszt wychowania dzieci
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:12:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    >
    > To jak - zgodzicie sie w koncu ze mna, ze wychowanie kazdego kolejnego dziecka
    Liczmy po maksymalnych stawkach
    Koszt jednego przy jednym-190
    Koszt drugiego przy dwóch-152tys- "taniej" o 38tys/18lat/12mc- średnio miesięcznie-
    175zł 20%taniej za drugie wg tych wyliczeń
    A tak na marginesie bo przy okazji 500+ o tym chyba gadaliśmy- mój bardzo dobry
    kumpel od lat podobne poglądy jak Ty głosi ze dotacje to zło itp, program
    PISu(szczególnie "rozdawnictwo" 500+) od samego początku krytykował generalnie na
    słowo PIS allergi dostaje itp.
    4 dzieci ma w sobotę byli u nas i jego żonka się niechcąca pochwaliła że 500+ biorą.
    Kumpel jako jeden z pierwszych podobnież wniosek złożył;))

  • 3. Data: 2016-06-01 14:46:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:12:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To jak - zgodzicie sie w koncu ze mna, ze wychowanie kazdego kolejnego dziecka
    > jest coraz tansze? ;)
    Zrób Sobie jak mój kumpel:
    najpierw jedno, za rok bliźniaki za kolejne półtora roku kolejne dziecko
    I za kilka lat nam napisz czy to kolejne to tak strasznie tańsze od pierwszego

  • 4. Data: 2016-06-01 15:04:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:44:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Liczmy po maksymalnych stawkach
    > Koszt jednego przy jednym-190
    > Koszt drugiego przy dwóch-152tys- "taniej" o 38tys/18lat/12mc- średnio
    miesięcznie- 175zł 20%taniej za drugie wg tych wyliczeń

    Przy czterech 553 - 138 tys na dziecko. Czyli 52 tys mniej na kazde dziecko.
    Jeszcze inaczej - jezeli kazde kosztowaloby tyle samo to wychowanie czworki
    kosztowaloby 190 * 4 = 760 tys pln. A kosztuje 553 tys pln, czyli 70% tej
    kwoty - ponad 200 tys "w kieszeni". Takze jak widac nie tylko wozek, czy
    wanienka jest uzywana po drugim dziecku :-)

> [...]
    > 4 dzieci ma w sobotę byli u nas i jego żonka się niechcąca pochwaliła że 500+
    biorą. Kumpel jako jeden z pierwszych podobnież wniosek złożył;))

    Dzisiaj masz sklonnosci do zartow Kris ;) Jezeli zabieraja mi 700 z kieszeni,
    to bylbym pierwszy zeby chociaz te 500 odzyskac. Jak tylko bede mial mozliwosc
    skorzystania z 500+ to odrazu to zrobie. Przy czym nie ma to nic wspolnego
    z pogladami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-06-01 16:17:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:44:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    PISu(szczególnie "rozdawnictwo" 500+) od samego początku krytykował generalnie na
    słowo PIS allergi dostaje itp.

    dzis praaaaawdziwych lemingów juz nieeeee ma....

    :)

    > 4 dzieci ma w sobotę byli u nas i jego żonka się niechcąca pochwaliła że 500+
    biorą. Kumpel jako jeden z pierwszych podobnież wniosek złożył;))

    no ale co z tego? panstwo daje to biorą - nie muszą uznawać tego panstwa za
    szczegółnie madre.

    b.

  • 6. Data: 2016-06-01 16:43:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 16:17:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no ale co z tego? panstwo daje to biorą - nie muszą uznawać tego panstwa za
    szczegółnie madre.
    A nic z tego- tylko jakoś głupio mu się zrobilo jak sie jego żonka wygadała ze
    biorą;))
    Podobno dochód z pit za rok obiegły potrzebny do 500+ wiec niech Adam się stara
    odpowiednio mało w pit za ten rok wykazac jak dzieciaka się spodziewa.
    Jakies auto w leasing na dojazdy do fryzjera i inne rzeczy w koszty i wyjdzie jak
    trzeba pod 500+;)

  • 7. Data: 2016-06-01 18:13:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:12:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > To jak - zgodzicie sie w koncu ze mna, ze wychowanie kazdego kolejnego dziecka
    > jest coraz tansze? ;)

    Nawet w miarę to policzyli, pi razy oko zgadza się z moimi osobistymi szacunkami :>
    Ale czy trójka jest tańsza od jedynki licząc koszt na osobę? Może na początku tak,
    koszty typu wspólna niańka, lekkie zniżki tu i ówdzie, ale myślę, że z biegiem
    czasu większa ilość nie będzie dawała jakiś jednostkowych oszczędności.
    Każdy musi jeść, mieć swoje ciuchy, rowery, bilety, wycieczki i książki,
    niespecjalnie widzę tu możliwość kompensacji wydatków :>

    L.

  • 8. Data: 2016-06-01 19:08:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-01 o 14:12, Adam Sz. pisze:

    > To jak - zgodzicie sie w koncu ze mna, ze wychowanie kazdego kolejnego dziecka
    > jest coraz tansze? ;)

    Tańsze w jakim sensie? Bo oni tak policzyli? Nie znam metodologii ich
    wyliczeń, to się nie odniosę. Ale jeżeli chodzi o to, że młodsze
    dziecko, może chodzić w starych łachach, butach i jeść odpadki, to tak
    zgodzę się.
    Ciekawe czy w/g Twojej lub ich metodologii utrzymanie drugiej żony też
    jest tańsze?

  • 9. Data: 2016-06-01 19:14:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 16:43:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Jakies auto w leasing na dojazdy do fryzjera i inne rzeczy w koszty i wyjdzie jak

    Jaki pit? Zadnego pitu nie trzeba jak bierzesz na drugie dziecko. Pit
    potrzebny wylacznie jak chcesz wziac kase takze na pierwsze.
    No u mnie nie ma szans :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-06-01 20:06:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 19:14:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No u mnie nie ma szans :)

    sie patriotycznie postaraj!!

    b.