  • 1. Data: 2016-05-30 20:08:37
    Temat: Zaprawa tradycyjna czy na sucho?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cześć,

    Wszystko przede mną, ale już niedługo. I sprawa do dzisiaj była dla mnie
    oczywista - tak jak murarze powiedzą że chcą robić.

    Ale poczytałem i na sucho (znaczy zawsze na klej?) są z tego wynika same
    zalety:

    - mniejsze mostki cieplne (na to głównie zwróciłem uwagę)
    - szybkość stawiania (przy odpowiednich bloczkach)
    - brak potrzeby babrania się z wapnem, cementem, piachem i wodą na budowie.

    Kosztowo ponoć podobnie wyjdzie. W tej chwili mam przewidziane maxy na
    zwykłej zaprawie, warto zamieszać w kotle zanim panowie wezmą się do pracy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-05-30 21:01:57
    Temat: Re: Zaprawa tradycyjna czy na sucho?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 20:08:52 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Kosztowo ponoć podobnie wyjdzie. W tej chwili mam przewidziane maxy na
    > zwykłej zaprawie, warto zamieszać w kotle zanim panowie wezmą się do pracy?

    Jak maksy to rob na zwyklej zaprawie. Ja tam klejom nie ufam. Wymurowalem
    w zyciu kilkadziesiat metrow roznych scian i tylko klejone klejem gazobetony
    maja tendencje do "rysowania sie" (w miejscu laczenia - kleju). Uzywalem
    roznych gazobetonow i roznych klejow na przestrzeni paru lat. Kleilem u siebie,
    u mamy, u tesciow, u kumpla. Prawie wszystkie lekko tu i owdzie sie rysuja.
    Porotherm, czy cegla na zaprawie - zadnych rys!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-05-31 09:17:12
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 30.05.2016 o 20:08, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > zwykłej zaprawie, warto zamieszać w kotle zanim panowie wezmą się do pracy?

    nie wiem jak to czerwone gówno, za to podzielę się wczorajszym
    doświadczeniem z betonem komórkowym..

    wczoraj skuwałem kawałek ścianki działowej... - beton komórkowy na
    kleju, pierwsza warstwa na zaprawie
    ściana pękała na pustaku, spoiny oraz kawałek materiału pustaka były
    nietknięte, za wyjątkiem pierwszej warstwy(zaprawa cementowa), która to
    puściła na styku zaprawa pustak - krawędź pustaka pozostała idealnie
    czysta - zastanawiam się nad wytrzymałością pozostałych ścian...

    tak więc uważam że klej i spoina jest mocniejsza niż sam pustak.

  • 4. Data: 2016-05-31 09:44:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 09:17:14 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:

    > tak więc uważam że klej i spoina jest mocniejsza niż sam pustak.

    Ale zdajesz sobie sprawe czym jest zaprawa i dlaczego uzywa sie do murowania
    wapna? Bo zaprawa to nie klej i ma byc elastyczna, przejmujac czesc naprezen
    na jakie jest narazona sciana. Jezeli nie jest elastyczna to w koncu gdzies
    peknie - i dokladnie o tym pisalem w poprzednim poscie.

    Dlatego uwazam, ze beton komorkowy na klej to jest gowno, a nie sciana i
    daje glowe obciac, ze peka wszystkim :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-05-31 09:46:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 09:17:14 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:

    > tak więc uważam że klej i spoina jest mocniejsza niż sam pustak.

    Co jest oczywistym bledem (bo musi byc odwrotnie! zaprawa musi byc slabsza
    niz pustak).

    http://muratordom.pl/gotowe-rozwiazania/budowa/zapra
    wy-murarskie-i-tynkarskie,146_1593.html

    Zrodlo z dupy ale masz tam fajny film, ktory wszystko wyjasnia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-05-31 10:47:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > zalety:
    >
    > - mniejsze mostki cieplne (na to głównie zwróciłem uwagę)

    jesli budowa jest typowa polska, balkony, wykusze, wentylacja grawitacyjna te sprawy
    to sobie daruj zwracenie uwagi na mostki przy murowaniu bo one będą stanowic promil
    wszystkich innych - i niech murarze murują czym potrafią najlepiej.

    b.

  • 7. Data: 2016-05-31 20:33:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    promil wszystkich innych - i niech murarze murują czym potrafią najlepiej.

    Parter bez balkonów i bez okien dachowych, bez wykuszy, pompa ciepła,
    wentylacja mechaniczna z rekuperacją, ogrzewanie podłogowe z wyjątkiem
    przyklejonego garażu - tam bez ogrzewania. To coś zmienia?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2016-05-31 21:33:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 20:34:08 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > wentylacja mechaniczna z rekuperacją, ogrzewanie podłogowe z wyjątkiem
    > przyklejonego garażu - tam bez ogrzewania. To coś zmienia?

    zmienia :-) Moze i ta zaprawa ma juz jakis mierzalny wplyw na całosc.

    b.

  • 9. Data: 2016-06-04 20:05:48
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywista - tak jak murarze powiedzą że chcą robić.
    >
    > Ale poczytałem i na sucho (znaczy zawsze na klej?) są z tego wynika same

    Ja 16 lat temu kleiłem bloczko "dokładne" (choć bez szlifowania wcale aż
    takie dokłądne nie były) i zrobiłbym teraz tak samo. A obecne kleje są
    lepsze (plastyczniejsze, mniej odchodzi od nich woda) - nie ma sensu np.
    stosować olejów mineralnych gdy są półsyntetyki i syntetyki.
    T.