    From: alberciq <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaprawa tradycyjna czy na sucho?
    Date: Tue, 31 May 2016 09:17:12 +0200

    W dniu 30.05.2016 o 20:08, Mateusz Bogusz pisze:
    > Cześć,
    >
    > Wszystko przede mną, ale już niedługo. I sprawa do dzisiaj była dla mnie
    > oczywista - tak jak murarze powiedzą że chcą robić.
    >
    > Ale poczytałem i na sucho (znaczy zawsze na klej?) są z tego wynika same
    > zalety:
    >
    > - mniejsze mostki cieplne (na to głównie zwróciłem uwagę)
    > - szybkość stawiania (przy odpowiednich bloczkach)
    > - brak potrzeby babrania się z wapnem, cementem, piachem i wodą na budowie.
    >
    > Kosztowo ponoć podobnie wyjdzie. W tej chwili mam przewidziane maxy na
> [...]

    nie wiem jak to czerwone gówno, za to podzielę się wczorajszym
    doświadczeniem z betonem komórkowym..

    wczoraj skuwałem kawałek ścianki działowej... - beton komórkowy na
    kleju, pierwsza warstwa na zaprawie
    ściana pękała na pustaku, spoiny oraz kawałek materiału pustaka były
    nietknięte, za wyjątkiem pierwszej warstwy(zaprawa cementowa), która to
    puściła na styku zaprawa pustak - krawędź pustaka pozostała idealnie
    czysta - zastanawiam się nad wytrzymałością pozostałych ścian...

    tak więc uważam że klej i spoina jest mocniejsza niż sam pustak.