  • 11. Data: 2016-06-01 20:27:54
    Temat: Re: koszt wychowania dzieci
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 20:06:46 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > sie patriotycznie postaraj!!

    Znaczy na pierwsze dziecko 500 nie ma szans bo dochody za wysokie.
    Tam trzeba miec bodaj 800 dochodu na osobe, wiec malo.
    Leasing nie pomoze ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-06-01 20:35:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Tańsze w jakim sensie? Bo oni tak policzyli?

    Każdy kto narzeka jak cięzko jest z jednym dzieckiemr polecam zrobić drugie.
    75% problemów się rozwiązuje.
    Pamietam jak pierwszy syn sie rozchorował.
    Wydałem 500 zł na lekarstwa.
    Teraz jest o wiele mniej nauczyliśmy się radzić w takich sytuacjach.

    btw
    Chciałbym zapytać grupowych ekspertów o jedną kwestie.
    Będzie nas coraz mniej, demografia leży.
    Co byłoby najlepszym rozwiązaniem?

  • 13. Data: 2016-06-01 21:23:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 20:35:17 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > btw
    > Chciałbym zapytać grupowych ekspertów o jedną kwestie.
    > Będzie nas coraz mniej, demografia leży.
    > Co byłoby najlepszym rozwiązaniem?

    Oczywiscie zwiekszenie dzietnosci. Tylko nie rozdawnictwem 500 pln bo
    to w dluzszej perspektywie zniszczy gospodarke i spowoduje jeszcze wieksze
    zbiednienie spoleczenstwa. Zeby dzietnosc wzrosla ludzie musza czuc sie
    bezpiecznie finansowo, czyli musza zaczac sie bogacic. Zwiekszajac socjal
    idziemy w dokladnie odwrotnym kierunku. Zeby ludzie zaczeli sie bogacic prawo,
    prawo podatkowe, prawo o dzialalnosci gospodarczej musza byc maksymalnie proste
    i przejrzyste. Polacy sa mega przedsiebiorczy i pracowici ale hamuje ich
    biurokracja i koszty prowadzenia dzialalnosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-06-01 22:02:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 21:23:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > zbiednienie spoleczenstwa. Zeby dzietnosc wzrosla ludzie musza czuc sie
    > bezpiecznie finansowo, czyli musza zaczac sie bogacic.
    Moja żona zaprosiła kiedys koleżankę (Niemkę) z pracy mieszkającą
    w zachodnich Niemczech na kolacje.
    Wiesz jak narzekała jak ciężko jest żyć Niemczech.
    A wiesz gdzie jest największa ilość dzieci na głowę?
    w strefie gazy !!!!!! (sprawdzałem kiedyś)

    > Zwiekszajac socjal
    > idziemy w dokladnie odwrotnym kierunku. Zeby ludzie zaczeli sie bogacic prawo,

    Od kilku miesięcy próbuje prowadzić swoją firmę.
    I ostatnio mam kontakt z US i ZUS i powiem tak:
    Tam też są ludzie.
    Tydzień temu przyszedł papier z ZUS-u nie zdążyłem odebrać z poczty
    Poszedłem wczoraj ze strachem w oczach do ZUS-u.
    Pan mi wszystko wytłumaczył, zapytał się czy korzystam z biura ksiegowego.
    Powiedziałem że nie wiec wypełnił i kazał tu i tu podpisać.
    Byłem w szoku, bo ZUS taki zły jest przecież.

    > prawo podatkowe, prawo o dzialalnosci gospodarczej musza byc maksymalnie proste
    > i przejrzyste. Polacy sa mega przedsiebiorczy i pracowici ale hamuje ich
    > biurokracja i koszty prowadzenia dzialalnosci.

    Moja żona zajmowała się zatrudnianiem ludzi w całej Europie
    dla pewnej firmy przez parę lat.
    Możesz wierzyć ale w PL na umowę o pracę są najmniejsze obciążenia.
    Dwa jest to w miarę prosto zrobione.

    Pytanie co to znaczy proste prawo?
    Prosty przykład: Mój wujek dwa razy się ożenił (pierwsza żona umarła).
    Co ze spadkiem ?
    Taka sytuacja dotyczy znikomą liczbę osób ale prawo powinno również
    uwzględniać takie sytuacje.

    Prawo nie powinno się zmieniać drugi postulat.
    To co nie możemy się rozliczać z US przez internet bo prawo powinno
    być niezminne.

    ZASTRZEŻENIE
    Oczywiście że to co napisałem jest pewnym przerysowaniem.

    Ale prawo tworzą ludzie dla ludzi.
    Gdy prezydent Regan uprościł podatki w USA na poczatku lat 80-tych.
    Na poczatku było OK.
    Ale po kilku latach ludzie z ichniego US przeszli do sektora prywatnego.
    I zaczeło się lobbowanie i dziwne historie typu:
    "Firmy z miasta X zatrudniające conajmniej Y ludzi są zwolnione
    z jakiś podatków" (autentyczna historia)

    I na koniec.
    Moja babcia miała 5 dzieci. Pierwszy ur w 1948r.
    Tata opowiadał że był moment że butów nie mieli.
    A teraz ?

    Jest takie doświadcznie Calhouna na szczurach :
    Naukowiec zapewnił szczurom idealne warunki do rozwoju.
    A i tak populacja wymarła:

    http://www.physicsoflife.pl/dict/eksperyment_calhoun
    a.html

    Do wniosków dojdź sam.

  • 15. Data: 2016-06-01 22:04:42
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Chciałbym zapytać grupowych ekspertów o jedną kwestie.

    Hehe

    >Będzie nas coraz mniej, demografia leży.

    Gdzie rozwój tam mniejsza dzietność, co ma również uzasadnienie biologiczne.

    >Co byłoby najlepszym rozwiązaniem?

    Bieda.

  • 16. Data: 2016-06-01 23:33:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-01 o 20:35, Bolko pisze:

> [...]
    > Wydałem 500 zł na lekarstwa.
    > Teraz jest o wiele mniej nauczyliśmy się radzić w takich sytuacjach.

    To znaczy co, drugiemu dziecku nie serwujecie niezbędnych lekarstw czy
    pierwsze dostawało jakieś niepotrzebne suplementy? Bo choroby i ich
    leczenie, to mocno indywidualna sprawa, więc i koszty są różne.

    > btw
    > Chciałbym zapytać grupowych ekspertów o jedną kwestie.
    > Będzie nas coraz mniej, demografia leży.

    U nas leży ale ogólnie, na globie, jest nas za dużo. A już jeden naród
    wybrany jest, więc nie ma lekko.

  • 17. Data: 2016-06-01 23:49:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-01 o 22:02, Bolko pisze:

    > A wiesz gdzie jest największa ilość dzieci na głowę?
    > w strefie gazy !!!!!! (sprawdzałem kiedyś)

    Kraje arabskie generalnie przodują w "dziecioróbstwie", więc i ta Gaza,
    to żadne zaskoczenie.
    Z tym, że jak byś sprawdził statystyki, to okaże się, że dużo dzieci
    rodziło się w Polsce w czasach niedoboru energii elektrycznej.
    Więc nie wiem czy liczba dzieci w Gazie wynika z powodów religijnych czy
    im po prostu prąd reglamentują?

    > I na koniec.
    > Moja babcia miała 5 dzieci. Pierwszy ur w 1948r.
    > Tata opowiadał że był moment że butów nie mieli.
    > A teraz ?

    Co teraz?

    > Jest takie doświadcznie Calhouna na szczurach :
    > Naukowiec zapewnił szczurom idealne warunki do rozwoju.
> [...]

    Wniosek jest taki, że szczurom z dobrobytu odechciało się pie@#$lić.
    Z tym, żeby to miało przełożenie na ludzi trzeba by powtórzyć
    eksperyment na ludziach.

  • 18. Data: 2016-06-02 00:10:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 23:34:03 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > U nas leży ale ogólnie, na globie, jest nas za dużo. A już jeden naród
    > wybrany jest, więc nie ma lekko.

    Czemu uwazasz, ze jest nas za duzo?
    Ostatnio wracajac samolotem przez prawie cala Europe byla swietna pogoda i
    przez chyba caly lot mialem odpalona mape z GPSem i bawilismy sie w szukanie
    roznych punktow charakterystycznych dla danego miasta, obok ktorego przelatywal
    samolot. W sumie mocno sie zdziwilem ale nawet gigantyczne aglomeracje
    jak np. Munchen (~1,4mln mieszkancow) z gory wygladaja jak ledwo
    zamieszkale wioski. Tylko centrum jest mocno zabudowane, a juz okolice to
    same pola i inne puste tereny :) Takich miejsc jak sie leci i obserwuje
    jest zdecydowana wiekszosc. Mysle, ze ziemia pomiescilaby jeszcze kilka
    razy tyle ludzi i miast co obecnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-06-02 00:21:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-02 o 00:10, Adam Sz. pisze:

    > Czemu uwazasz, ze jest nas za duzo?

    To jest z przed ćwierć wieku ale w zasadzie cały czas aktualne.
    https://www.youtube.com/watch?v=FeeXRDMt5GY

  • 20. Data: 2016-06-02 00:28:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 00:21:31 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > To jest z przed ćwierć wieku ale w zasadzie cały czas aktualne.
    > https://www.youtube.com/watch?v=FeeXRDMt5GY

    Klasyka :)
    pozdr.

    --