  • 11. Data: 2016-06-07 14:33:11
    Temat: Re: taras drewniany mi się zamarzył
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.06.2016 13:36, Adam Sz. wrote:
    > W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:12:26 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Jezeli taras jest od strony poludniowej to
    > wieczorem nie bedzie sie dalo wydychac.

    Od strony południowej także nie robiłbym niezadaszonego betonowego tarasu.

    Teraz mam taras (betonowa płyta) od zachodu w części zadaszony i w
    takiej konfiguracji chetnie położyłbym albo takie płyty jak pokazał Kris
    albo kompozyt. Z tym, że wydaje mi się, że kompozyt sporo drożej by wyszedł.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-06-07 16:20:41
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:12:26 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Miałem identyczną sytuację i już w zasadzie miałem zrobić jak w Twoich
    > planach... ale zrobiłem jednak kostką brukową.
    > U ciebie widzę też by się dało bo masz całkiem nisko próg okna.
    > Takie rozwiązanie jest lepsze, chyba, że tak kochasz drewno, że
    > koniecznie chcesz mieć drewniane.

    Miała być kostka kiedyś, nawet schody z kostki zrobiłem. Murki oporowe chyba byłyby
    potrzebne, żeby brzegi nie zjechały.
    Ale plany się zmieniły.

    > A w Twoim projekcie nie widzę problemów.
    > Nie podoba mi się tylko to w jaki sposób legary łączone są z betonem.
    > Powinna być jakaś izolacja pozioma na tych betonowych słupach.

    Legar/podkładka/nakrętka/szpara/beton

    Na przykładach widać że nie leżą bezpośrednio na betonie. No i łatwo wypoziomować
    http://www.ideagarden.pl/dobrowa-taras-egzotyczny-ga
    leria.html

    --
    bajcik

  • 13. Data: 2016-06-07 16:54:28
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:32:13 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]

    siatka 1m/1.5m czyli nie aż tak gęsto :)

    > To wszystko zalezy glownie od przekrojow legarow jakie beda na tych
    > fundamentach sie opieraly :) Im grubsze legary tym moze byc ich podparcie
    > rzadziej. Musisz poszukac w sieci - jak robilem swoj taras to sie takich
    > dokopalem. Ja mam bodaj "siatke" podparcia co chyba 1,5m ale legary
    > grubsze (nie pamietam - 10x8 chyba).

    Masz gdzieś pod ręką jakąś rozpiskę/wzory? Nie dokopałem się do konkretów, i moje
    wymiary są troszke "na oko".

    --
    bajcik

  • 14. Data: 2016-06-07 18:42:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > http://www.ideagarden.pl/dobrowa-taras-egzotyczny-ga
    leria.html
    A może mi ktoś pokazać zdjęcie takiego czegoś po 10 latach?

  • 15. Data: 2016-06-07 19:29:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 18:42:19 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > A może mi ktoś pokazać zdjęcie takiego czegoś po 10 latach?

    Urok szybko mija. Ale jak tam kto woli;)
    Adam zaraz napisze że drewniany to bosko miodo i drzazga nie wchodzi.;)

  • 16. Data: 2016-06-07 19:41:59
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Ja mam duży taras drewniany i też pod częścią (bo pod częścią miałem
    fundament wymurowany) lałem stopy fundamentowe i mocowałem na szpilki
    legary i powiem Ci, że nie ma to żadnego sensu.
    Teraz zrobiłbym to na bloczkach betonowych. Taki taras 3x7m będzie tak
    cholernie ciężki, że nie ma szans, żeby Ci się przesunął. Dla pewności
    możesz jeszcze co któryś bloczek złapać kołkiem. Aha! I jeszcze warto
    zainwestować w takie podkładki pod legary z regulacją wysokości, to Ci
    będzie łatwo wypoziomować całość.

    Pamiętaj o spadkach i o tym, że deski powinny być prostopadle do ściany.
    No i, oczywiście, o izolacji między legarami a betonem.

    Ja teraz żałuję, że deski zamontowałem drobnym ryflem do góry. Będę w
    tym roku robił podłogę pod altaną, to zdecydowanie dam odwrotnie, bo ten
    gruby ryfel jakoś po latach wydaje mi się dużo ładniejszy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2016-06-07 19:43:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 19:29:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Urok szybko mija. Ale jak tam kto woli;)
    > Adam zaraz napisze że drewniany to bosko miodo i drzazga nie wchodzi.;)

    Mam płot drewniany 200 metrów.
    Nieeekończąca się historia

  • 18. Data: 2016-06-08 08:51:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    > A może mi ktoś pokazać zdjęcie takiego czegoś po 10 latach?

    To jest egzotyk. Po 10 latach wyglada dokladnie tak samo bez konserwacji.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-06-08 08:53:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 19:43:37 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Mam płot drewniany 200 metrów.
    > Nieeekończąca się historia

    Z drewna egzotycznego? Nie sadze :))
    A jezeli chodzi o normalne (ja mam modrzew krajowy) to dwa razy w roku
    olejowanie. Jednak podloge o duzej powierzchni maluje sie znacznie latwiej
    niz wiszacy plot. Mi ~45m2 (ze schodami) schodzi ponizej 2h :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-06-08 11:58:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 19:41, wolim pisze:
> [...]
    > możesz jeszcze co któryś bloczek złapać kołkiem. Aha! I jeszcze warto
    > zainwestować w takie podkładki pod legary z regulacją wysokości, to Ci

    No właśnie w głowie miałem mniej więcej taką konstrukcję podpartą tylko
    jakimiś bloczkami czy czymś i stąd było moje zdziwienie, że tam jakieś
    fundamenty i w ogóle na tych zdjęciach...

    > Pamiętaj o spadkach i o tym, że deski powinny być prostopadle do ściany.
    > No i, oczywiście, o izolacji między legarami a betonem.

    Ale mówisz o izolacji między bloczkami a legarami, tak?

    Pzdr
    --
    /__/_* /