    From: anhin <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Date: Mon, 07 May 2012 21:32:34 +0200

    > miałem pomysł na domatrialny ale bym potrzebował kawał działki na to cudo.

    akurat klasyczne domy atrialne (chodzi oczywiście o formę budownictwa
    'semicollectiv' z lat 60-tych, a nie antyczny pierwowzór) zostały
    wymyślone na bardzo małe działki; mają teoretycznie wyższą gęstość
    zaludnienia niż szeregówka. Tobie chodzi prawdopodobnie o dom z patio,
    inspirowany przez budowle z dziedzińcem wewnętrznym. Przestrzennie
    wychodzi to bardzo ciekawie, ale, jeśli zachowuje się klasyczny,
    parterowy czy półtorakondygnacyjny układ, straty powierzchni na
    komunikację mogą być znaczne (o powierzchni ścian nie mówiąc). Tym
    niemniej jest to pomysł na stworzenie czegoś naprawdę fajnego i bardzo
    miłego w użytkowaniu. Jakby co, trzymam kciuki.