  • 1. Data: 2012-10-08 02:44:00
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    Jeśli jeszcze pamiętacie ten wątek to pragnę poinformować, że grzanie c.w.u.
    prądem zjadło

    2.111 MWh prądu czyli przy cenie około 65 groszy daje około 1350PLN za około
    4 miesiące czyli około 350PLN miesięcznie na 4 osoby.

  • 2. Data: 2012-10-08 03:13:10
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 8 października 2012 02:44:00 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
> [...]
    >

    > 2.111 MWh prądu czyli przy cenie około 65 groszy daje około 1350PLN za około
    >
    > 4 miesiące czyli około 350PLN miesięcznie na 4 osoby.

    Normalka że pod stówkę na osobę miesięcznie wychodzi. Światło, czajnik czy toster
    przy grzaniu wody prawie nic nie kosztują. Minimum 20% daje się płacić mniej za
    grzanie wody jak ciepłą po kąpaniu wykorzystać do grzania wstępnego. Potrzebny
    zbiornik bezciśnieniowy z dwoma wymiennikami ciepła, jednym na dole a drugim na
    górze. Rocznie byś zaoszczędził za minimum 800 złotych. Nie mam tyle miejsca żeby
    postawić mauzera 500 litrów bo już bym taki oszczędzacz miał.

  • 3. Data: 2012-10-08 09:52:24
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2.111 MWh prądu czyli przy cenie około 65 groszy daje około 1350PLN za
    > około 4 miesiące czyli około 350PLN miesięcznie na 4 osoby.

    sporo, jest miejsce na solary czy inne oszczednosci.
    U mnie 5 osób, gaz sieciowy, po uruchomieniu wynalazków spadło mi zużycie
    gazu z 2m3/dziennie do 1,2 co w efekcie daje miesięczne koszty 82zł (a było
    150). Aaaaa, to jest gaz (bez ogrzewania) na dom czyli gotowanie też w tym
    siedzi.

    b.

  • 4. Data: 2012-10-08 09:55:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > 2.111 MWh prądu czyli przy cenie około 65 groszy daje około 1350PLN za
    > około 4 miesiące czyli około 350PLN miesięcznie na 4 osoby.

    No to montuj solary. :-)
    Mnie dla porownania ostatnie 4 miesiace grzania CWU nie kosztowaly nic. W
    tym roku pogoda byla bardzo laskawa.
    Drugie wyjscie to powietrzna PC. Tobie generalnie chyba zwroci sie wszystko
    w rozsadnym czasie.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-10-08 10:12:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > gazu z 2m3/dziennie do 1,2 co w efekcie daje miesięczne koszty 82zł (a
    > było 150). Aaaaa, to jest gaz (bez ogrzewania) na dom czyli gotowanie też

    No to opowiadaj bracie, opowiadaj.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-10-08 11:03:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > No to opowiadaj bracie, opowiadaj.

    No też ciekaw jestem, ale Budyń chwalił się kiedyś o odzysku ciepła z wody
    kanalizacji.
    U mnie w okresie 30.04.2012 do 30.09.2012 zużycie gazu GZ50 wyniosło 21m3,
    czyli na dobę 0,14m3. Resztę załatwily solary.
    Od początku roku (od 01.01.2012) do 30.09.2012 zużyliśmy łącznie na CO i CWU
    467m3. Solary wspomagają u mnie CO + CWU i jeszcze dogrzewane kominkiem
    jest. W okresie grzewczym 2011-2012 około 2,5mp drewna spaliłem.

    Marek

  • 7. Data: 2012-10-08 12:07:49
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > No też ciekaw jestem, ale Budyń chwalił się kiedyś o odzysku ciepła z wody
    > kanalizacji.

    odzysk dziala od hmmm, wiosny jakos, tu jest ok. 50% kosztów CWU. No i jakąś
    prowizorke solarów zrobilem, cos tam dziala od niedawna ale jeszcze nad tym
    pracuje bo ma być lepsze. W szczycie dawalo z 5kW, tak stabilniej 2,5. Tyle
    ze słońce zaszło i zyski wynoszą jakies zero :-)

    b.

  • 8. Data: 2012-10-08 12:36:45
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    aaaa, i jeszcze jedno -ja zacząłem od bardzo marnego stanu - sprawnosc pieca
    który wywaliłem to tylko 65% - więc teraz zyski pokazane w procentach są
    niezłe ale mylące troche.

    b.

  • 9. Data: 2012-10-08 16:11:33
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > tym roku pogoda byla bardzo laskawa.
    > Drugie wyjscie to powietrzna PC. Tobie generalnie chyba zwroci sie

    Już prądem grzać nie będę. To było tylko przejściowo.
    Będę miał panele fotowoltaiczne po egzekucji komorniczej za około 100PLN za
    panel 240W 37V.
    Wstawię grzałkę w zasobnik i zobaczymy co z tego wyjdzie. Będę miał około
    4kW mocy teoretycznej.
    Inwertera nie będzie, tylko grzałki bezpośrednio przez prosty przełącznik
    mocy.

  • 10. Data: 2012-10-08 18:29:53
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > odzysk dziala od hmmm, wiosny jakos, tu jest ok. 50% kosztów CWU.

    Jak dla mnie to rewelacja. Ja niestety ale nie mam piwnicy więc nie mam się
    gdzie wpiąć z wymiennikiem.

    > No i jakąś prowizorke solarów zrobilem, cos tam dziala od niedawna ale
    > jeszcze nad tym pracuje bo ma być lepsze. W szczycie dawalo z 5kW, tak
    > stabilniej 2,5. Tyle ze słońce zaszło i zyski wynoszą jakies zero :-)

    Z czego zrobione i jaka powierzchnia absorbera?

    Marek