    Subject: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4...@g...com>
    <p9bfs8$bmg$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <p9dqfb$gdv$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 27 Mar 2018 20:07:40 +0200

    W dniu 2018-03-27 o 18:20, Adam Sz. pisze:

    > Więc wytłumacz mi jak chcesz ustalić konkretną temperaturę wody na wyjściu
    > PC typu on/off bez bufora i bez mieszacza? :)
    >
    > Masz stały przepływ wody i stałą moc. Temperatura wody grzewczej podnosi
    > się o stałą ilość stC. Nie masz regulacji mocy ani przepływu. Tym sposobem
    > NIE DA się sterować pogodowo, bo nie jesteś w stanie sterować, a tym
    > bardziej ustabilizować na wyjściu konkretnej temperatury (zależnej od
    > temperatury na zewnątrz).

    Dlatego potrzebny jest bufor, aby utrzymać stały przepływ od bufora do
    podłogówki, a PC załącza się cyklicznie ładując bufor i utrzymując stałą
    temperaturę w buforze, aktualnie wyliczoną przez regulator pogodowy.

    Dzięki temu nie ma przeładowania podłogówki ciepłem, a średnia
    temperatury wody obiegowej utrzymywana jest na możliwie najniższym
    poziomie, co poprawia COP oraz wydłuża okres nocnego podnoszenia
    temperatury co także wpływa na generowanie mniejszych strat ciepła.