    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Date: Thu, 4 Aug 2011 23:23:23 +0200

    wiadomości news:j1evcn$aun$1@news.onet.pl...

    > 0,6 to raczej nie, bo to w 100% druga taryfa.

    2*120 litrow w drugiej taryfie? Nie wiem ile Was tam mieszka, ale ja dzieci
    potrzebuje kapac wczesniej jak poczatek drugiej taryfy. Byc moze w pewnych
    sytuacjach jest to mozliwe, ale ja w tej probce sie chyba nie mieszcze.
    Glebiej sie zastanawiajac, to zima kiedy potrzebuje nagrzac wode do kapieli
    kociol grzeje baniak trzy razy do 47C jakies 120 litrow wody zeyby moglo sie
    wykapac piec osob. Rano do golenia starczy, ale bez wodotryskow. Mozna
    przyjac, ze u mnie ranek to u Ciebie wieczor przed 22pm. Mam spore
    watpliwosci czy u mnie taki system by sie sprawdzil. Innymi slowy nie
    mieszcze sie w drugiej taryfie, ale mam gaz, wiec koszty pewnie drugiej
    taryfy.

    > Czyli tak naprawdę 9 lat.
    > Uwzględniając odsetki od kredytu/koszty alternatywne/koszty serwisu
    > solarów nigdy.

    Nie licze odsetek od kredytu, bo to jak kto sobie chce. 9 lat to moze nie
    jest super wynik, ale tez zalozenie 6 miesiecy solara jest co najmniej
    pesymistyczne.

    Pozdro.. TK