    From: "Chlorek potasu" <3...@3...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Całkowity koszt nowego domu
    Date: Sun, 20 Jun 2010 19:27:53 +0200

    "Przemolo" <p...@g...zmyla> wrote in message
    news:hvlehd$fek$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie, oglądałem sobie przykładowy dom - opisany tutaj:
    > http://www.pref-dom.pl/dom_modelowy/cennik.asp
    > Jest to dom ze ścianami z keramzytu, którego stan developerski wyceniono w
    > promocji na 250tyś zł. netto. Czy ktoś doświadczony mógłby mi pi razy
    > drzwi napisać jakiego kosztu w praktyce można się spodziewać, aby uzyskać
    > z niego coś, w czym da się normalnie mieszkać? (czyli doprowadzenie tego
    > do jakiegoś niewyszukanego standardu pod klucz - z podłogami, ogrzewaniem,
    > łazienką, kuchnią, itp. - oczywiście bez mebli).

    Orientacyjnie przyjmuje się ok. 1000 zł za metr, czyli w Twoim przypadku ok.
    100 000 , ale to przy założeniu raczej średniego standardu.

    Mnie kuchnia kosztowała 25k, parkiet 10k, łazienka 12k, schody 12k,
    robocizna (płytki, gładzie, sufity) 16k, pozostałe koszty ok. 20k. Nie mam
    kompletnie ruszonego salonu czyli + kominek = 8k +zabudowa ściany cegłami
    dekoracyjnymi i barek = 6k . No i dojdą meble, komplet wypoczynkowy 8k,
    meble do pokoi liczę ok. 10k. Przyzwyczaiłem sie płacić po 10 tys. za każdą
    inwestycję :) Tyle że ja mam mniejszy dom...

    --
    Klawisz