    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Całkowity koszt nowego domu
    Date: Mon, 21 Jun 2010 10:44:27 +0200

    > Na dzień dzisiejszy uwazam że spokojnie można za 300tys wybudowac prosty
    > dom ponad 100mkw w przyzwoitym standardzie i to uwzględniajac w tej kwocie
    > cene działki ok 80tys(ceny z mojej okolicy). Oczywiście przy nakładzie
    > pracy własnej i oglądaniu z dwóch stron po dwa razy każdej wydanej
    > złotówki(ale rozsądni ludzie tak robia nawet majac nadmiar kasy)

    Tak, tak, 100 m2 domu za 220 kzł w przyzwoitym standardzie. Ty chyba nie
    wiesz co to jest przyzwoity standard i ciągle nadużywasz tego określenia.
    Rozumiem, że jakbyś zobaczył taki dom za powiedzmy 400 kzł to byłby to
    luksusowy dom, tak? A jakby kosztował 600-700 kzł to już nie byłoby skali?
    To, o czym piszesz, to jest niski standard, chyba że porównujesz do
    rozpadających się budynków przedwojennych lub popgrowskich to wydaje ci się,
    że to jest przyzwoity standard, na tle starego budownictwa. Jednak na tle
    nowej zabudowy to za te pieniądze nigdy nie osiągniesz przyzwoitego
    standardu, bo i tak wszystkiego sam nie zrobisz, a oszczęgności predzej czy
    później i tak zemszczą się.