    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Całkowity koszt nowego domu
    Date: Mon, 21 Jun 2010 11:26:56 +0200

    wiadomości news:hvn8pg$9jd$1@news.onet.pl...
    > Tak, tak, 100 m2 domu za 220 kzł w przyzwoitym standardzie. Ty chyba nie
    > wiesz co to jest przyzwoity standard i ciągle nadużywasz tego określenia.
    > Rozumiem, że jakbyś zobaczył taki dom za powiedzmy 400 kzł to byłby to
    > luksusowy dom, tak? A jakby kosztował 600-700 kzł to już nie byłoby skali?

    To nie tak jak piszesz.
    Ja na swój dom wydałem własnie ok 300tys
    Moja znajoma kilka ulic dalej na bardzo podobny dom wydała ponad 500tys.
    Standard mamy bardzo podobny.
    Róznica wyszła stąd że u mnie robocizna SSO lącznie z dachem kosztowała
    29tys. On w tym samym czasie zapłaciła ekipie 55tys.
    Ona zamówiła meble kuchennne za kilkanascie tysięcy w "renomowanym" salonie
    mebli kuchennych. Ja swoje meble zamówiłem u gościa który w ramach tzw.
    fuchy zronbił mi meble z bardzo podobnych materiałów za 1/3 jej ceny.
    Ona RTV i AGD kupowała na miejscu u lokalnych sprzedawców. Ja zamawiałem to
    wszystkio przez net- róznica ładnych kilka tysięcy.
    to samo umywalki, kible armatura itp. ona kupowała w renomowanych "studiach
    wyposazenia" japrzez net.
    Ja od poczatku miałem ustalone z okolicznym składem budowlanym ze biore
    większość materiałów budowlanych od nich pod warunkiem że dostane odpowiedni
    rabat. I faktycznie, jak u konkurencji cos było tańsze to mój skład jeszcze
    mi cene obniżał.
    Kolezanka kupowała w ten sposóbże jechała do najbliższego składu zamawiała
    co potrzebne bez żadnej negocjacji cen.
    A rabaty na składach można uzuyskac nawet kilkadziesiąt procent na niektóre
    produkty.
    I takich przykładów mogę podac jeszcze wiecej.
    Tym sposobem wydała ponad 200tys wiecej jak ja.
    Niestety ale majac ograniczone fundusze buidowac trzeba z głowa

    > To, o czym piszesz, to jest niski standard, chyba że porównujesz do
    > rozpadających się budynków przedwojennych lub popgrowskich to wydaje ci
    > się, że to jest przyzwoity standard, na tle starego budownictwa. Jednak na
    > tle nowej zabudowy to za te pieniądze nigdy nie osiągniesz przyzwoitego
    > standardu, bo i tak wszystkiego sam nie zrobisz, a oszczęgności predzej
    > czy później i tak zemszczą się.

    Podejrzewam że różnimy się w definichji "przyzwoitego standardu"
    Ty podejrzewam uwazasz że przyzwoity komplet wypoczynkowy kosztuje 10tys, ja
    widywałem przyzwoite w cenie 4 razy mniejszej.
    Ty mozesz sobie kupowac baterię umywalkowa za ponad 1000zł ja uwazam że
    podobnie przyzwoite baterie kosztuja 4 razy mniej.
    Ty niczego sam na budowie nie zrobisz bo uwazasz ze tój czas poswiecony na
    prace we własnym domu kosztuje zbyt dużo. Ja położe np podłogi w pokojach
    samemu w kilka popołudni, Ty zapłacisz za to samo fachofcom kilka tysięcy
    Itd.
    Tym się głownie różnimy.

    Krzysiek