  • Data: 2022-12-20 17:35:18
    Temat: Re: Cena energii do przeżycia ale GAZU!!!
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2022 o 07:51 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Teraz określenia "u mnie chodzą dwa routery, stary PC przerobiony na NAS
    > i trochę innego sprzętu o łącznej mocy 500W ;-)" zacznie nabierać
    > odpowiedniego wydźwięku.

    Trzeba paneli dołożyć aby na te wszystkie graty starczyło :-)
    Wcześniej się wahałem - ale wczoraj właśnie decyzja zapadła. Jak tylko się
    ociepli dokładam 4,5kW do falownika offgrid, który robi teraz u mnie za
    UPS'a.
    Sam mam 2 routery, 2 wzmacniacze Wifi, serwerek na którym chodzą maszyny
    wirtualne między innymi do HA, NAS, 2 switche, rejestrator x16 PoE -
    wszystko 24h/365.
    Do tego 3 lodówki, zamrażarka, oświetlenie roślin i kupę innych gratów
    chodzących non stop.
    Szacuję, że to wszystko daje mi średnio jakieś 500W 24h/365.
    Rocznie to 4,4MWh - przy średniej cenie 1,2 zł za KWh już jest się po co
    schylać.

    TG