  • Data: 2015-06-02 10:48:29
    Temat: Re: Cena metra działki vs cena budowy domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:566e8518-777c-4b19-9d86-cdb2b2b942cc@go
    oglegroups.com...

    > W '88 za kase komunijna z bratem rowery chcielismy kupic - tez stalismy
    > dwa dni
    > w kolejce. W koncu towar przywiezli ale zamiast Wigry przywiezli Jubilaty.
    > No wzielismy, bo w koncu troche wiekszy i lepszy rower. Nic to ze nie
    > siegalem
    > do pedalow i musialem potem dwa lata rosnac zeby moc sobie nim pojezdzic
    > :D

    O widzisz - dobre porównanie - w tamtych czasach kasa "komunijna" starczała
    na rower, ewentualnie na rower + walkman.

    A dziś bez problemu starcza na rower, tablet, i komórkę i nie trzeba stać w
    kolejkach.

    Za moich czasów rowerów akurat nie było, ale popularne za to były klocki
    Lego. Duży zestaw (zamek rycerzy, statek piratów itp.) kosztował połowę
    komunijnej kasy, dziś taki zestaw kosztuje 300-500zł.

    Wychodzi na to że statystyki nie kłamią i rzeczywiście połowę dystansu już
    odrobiliśmy. Za kolejnych 25 lat odrobimy drugą połowę :-)

    Aha i zanim mnie tu jakiś prawicowiec oskarży o sianie propagandy proponuję
    mu niech pogada z lokalnym proboszczem (byle nie za młodym) ostatnio z
    jednym rozmawiałem bo tak mi coś świtało z dzieciństwa gdy mnie matula do
    kościoła ciągnęła że bywało i zimno i ciemno. I rzeczywiście przyznał że w
    latach 80-tych wpływy z "tacy" były tak niskie że na węgiel nie starczało a
    i na prądzie trzeba było oszczędzać. O jakichś remontach nie było nawet co
    marzyć. Jeszcze w latach 90-tych było bardzo źle, ale po 2000 r. wpływy z
    "tacy" zaczęły szybko rosnąć i rzeczywiście jak się dziś rozglądam to niemal
    wszystkie okoliczne kościoły wyremontowane a w środku jasno i ciepło.

    Pozdrawiam
    Ergie