    From: piechur <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Centralny odkamieniacz
    Date: Mon, 21 Jan 2013 18:27:07 +0100

    W dniu 2013-01-20 22:44, k...@g...com pisze:
> [...]
    centralnego odkamieniacza. Jedną z propozycji jest EWT 506. Co sądzicie o takim
    zakupie? Przyznam że cena jest zachęcająca 2200 z montażem. Jak Firma EWT wygląda w
    porównaniu do konkurencji.

    > Ze`szkół różnych pamiętam że mangan i żelazo usuwa się przez utlenianie i
    filtrowanie. I że puszczenie wody z dużą zawartością żelaza i manganu powoduje
    zatrucie złoża jonowymiennego. Uczono mnie tego ze trzydzieści lat temu. Nigdy te
    wiadomości do niczego się nie przydały i nie jestem na bieząco. Jesteś pewny że twoja
    stacja usuwa żelazo i mangan i jeszcze daje radę usunąć wapń i magnez?

    Ja nie mam wiedzy w temacie zmiękczaczy i złóż jonowomiennych. Badania
    robione w sanepidzie wskazywały, że zmiękczacz spełniał swoją rolę.
    Możliwie, że po 3 latach coś się zmieniło jednak organoleptycznie nie
    zauważyłem zmian więc nie widziałem też potrzeby ponownego badania wody.
    Nie pamiętam jaka była zawartość wapnia i magnezu. Głównym celem
    montowania zmiękczacza było pozbycie się żelaza.
    Jeżeli chodzi o utlenianie i filtrowanie to niestety ale nie wiem jak to
    "kompaktowo" zrealizować w kotłowni. Mam wstawiony hydrofor 120 litrów a
    przed nim napowietrzacz. Za tym jest filtr sznurkowy. Według jednego z
    instalatorów miało to wpłynąć na zmniejszenie zażelazienia. Niestety
    wydajność takiego rozwiązania była za mała i problem z żelazem pozostał.