  • Data: 2015-06-30 13:03:27
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: noname <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2015-06-30, o godz. 12:32:01
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "noname" napisał w wiadomości grup

    > Jakiej innej miary chcesz użyć aby dyskutować nie o _Tobie_ ale o
    > _całości_ społeczeństwa?
    >
    > Średnia nie jest miarą idealną (a wręcz daleko jej do idealności czy
    > reprezentatywności) ale daje dobry pogląd na _trend_.
    >
    > Twoje zarobki rosły wolniej a np. górników i kasjerek w Biedronkach
    > szybciej. Moje raz rosły a raz spadały. W budowlance był i boom i
    > kryzys i różnice w zarobkach w poszczególnych latach wynosiły +/- 50%
    > i o czym to świadczy? O tym że w dyskusji o _trendach_ nie ma miejsca
> [...]

    Podałem realne dane, jest w tym sporo interpretacji ponieważ
    musiałem odrzucać różne koneksje i pracowników wyraźnie
    preferowanych od wielu lat (im rosło powoli mimo kryzysu).
    Czyli starałem się wybierać "zwykłych" pracowników, którzy w dodatku są
    w większej rotacji.

    Tu dodam jeszcze poprawkę, ponieważ przyjrzałem się tabelkom
    wnikliwiej i wydaje mi się, że obecny poziom jest gdzieś na poziomie
    roku 2009 ( a nie 2008) + do roku 2011 włącznie był w 1/2
    przypadków lekki wzrost (a raczej skoki) i to właśnie raczej u tych
    preferowanych. Od 2012 większości zaczęło gwałtownie maleć i duża część
    wykazuje właśnie już kwoty z okolic 2009r.
    Ogólnie maksymalne wzrosty to do ok. + 1/3 z roku 2009 (mała
    część). Oczywiście może mieć wpływ prowadzenie firmy i zdarzenia losowe
    (były takie). Firma jest z branży handlowej (mydło i powidło).

    Nie wiem co odpowiedzieć na te _trendy_. Niech każdy interpretuje jak
    uważa.

    pozdrawiam