  • Data: 2015-07-01 15:09:38
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ce4788ea-5e8a-48b0-aa30-96fd051371b1@go
    oglegroups.com...

    > oj chyba nie mamy zbednych uprawnien.

    Masz rację oczywiście w energetyce nie mamy. Pomyliłem się bo poprzednio
    pisaliśmy o firmach - a dla nich zezwolenia są.

    W kontekście możliwego wzrostu cen energii oczywiście jest to jakieś
    zagrożenie dla naszej konkurencyjności, ale bez przesady. Szacunki sa że
    ceny prądu wzrosną realnie o 40% do 2030 (nominalnie trzeba jeszcze doliczyć
    inflację).

    A to oznacza realny wzrost o 2,5% rocznie - jak na razie nasze firmy
    szybciej zwiększają swoją konkurencyjność więc IMO dadzą radę. :-)

    Jak wchodziliśmy do unii to Giertych i spółka wieszczyli krach naszej
    gospodarki rzeczywistość okazała się zgoła inna. Jestem optymistycznie
    nastawiony bo widzą jak nasze firmy sobie dobrze radzą w zmieniającej się
    rzeczywistości.

    > próbuję? no to raczej oczywiste ze to polityka - tu akurat miedzynarodowa.

    Ale zakładasz IMO błędnie że my mamy na nią wpływ i obwiniasz chwilowych
    polityków za coś co jest nieuchronne. Francja ma elektrownie jądrowe, Niemcy
    OZE więc ani jedni ani drudzy nie mają żadnego powodu by tolerować nasze
    węglowe. Chyba że wierzysz w to że to my mamy cos do powiedzenia i dyktujemy
    warunki Francji i Niemcom :-)

    Nie pozostaje nic innego tylko powtórzyć to co "wszyscy" wiedzą - trzeba
    inwestować w energetykę jądrową.

> [...]
    > rokiem zerowym miał być rok 1990. Prezydent Lech Kaczyński wyraził zgodę
    > na przystąpienie Polski do grupy krajów
    > walczących ze zmianami klimatycznymi na bazie roku 1990. Było to dla
    > Polski korzystne ze względu na fakt, że w latach 80. emitowaliśmy duże
    > ilości CO2 (duży udział przemysłu ciężkiego w
    > gospodarce kraju), jednak po 1989 roku wielkie zakłady upadły i emisja
    > gwałtownie spadła. Przyjęcie 1990 roku jako roku bazowego nie wymuszało na
    > Polsce żadnych dodatkowych i gwałtownych
    > inwestycji. Wystarczy, że rozmontowano nasz przemysł ciężki.

    ces-polski-czy-totalna-klapa-i-poglebianie-biedy-w-p
    olsce/
    > moze warto zajrzec

    Rok odniesienia dotyczył tylko od kiedy mamy liczyć redukcję o 20% a nie
    ilości pozwoleń na emisję, więc w kwestii kosztów bieżących zakupu pozwoleń
    na emisję niczego nie zmienia.

    Pozdrawiam
    Ergie