  • 1. Data: 2015-06-29 20:51:03
    Temat: Ceny energi
    Od: Kris <k...@g...com>

    Taka ciekawostka.
    Przy okazji porządków znalazłem faktury z 2007 roku
    Czerwec
    Prąd zużycie 814kWh koszt 338,96 czyli ok 41gr za kWh. Dzisiaj ok 66gr
    gaz-zużycie 166m3 koszt 167,7zł. Ile kosztuje dzisiaj?
    Jak widać ceny prądu wzrosły dość znacznie- ok 50%

  • 2. Data: 2015-06-29 21:51:14
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 20:51:04 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > gaz-zużycie 166m3 koszt 167,7zł. Ile kosztuje dzisiaj?
    > Jak widać ceny prądu wzrosły dość znacznie- ok 50%

    oj tam oj tam - kaczor jest zly i tylko to nalezy wiedziec. Podwyzki pradu? ergi ci
    wytlumaczy dlaczego pakt klimatyczny bedzie dla nas dobry.

    a do faktur gazowych zajrze przy okazji

    b.

  • 3. Data: 2015-06-30 08:17:38
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >oj tam oj tam - kaczor jest zly i tylko to nalezy wiedziec. Podwyzki pradu?
    >ergi ci wytlumaczy dlaczego pakt klimatyczny bedzie dla nas dobry.

    > a do faktur gazowych zajrze przy okazji

    z jego danych wnika ze to jest 6 prc. rocznie.....
    qqqfa duzo......
    niech ktos jeszcze przeliczy....
    a jestesmy jeszcze przed balem. bo mamy urzad, i to - chyba - on zatwierdza
    podwyzki.
    jak zniknie + monopol na rynku + globalne ocipienie....
    taaaaa
    ale z drugiej strony - moze energeyka rozproszona, moze bedzie mozna kupic
    prad we francji.....

  • 4. Data: 2015-06-30 10:45:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > gaz-zużycie 166m3 koszt 167,7zł. Ile kosztuje dzisiaj?
    > Jak widać ceny prądu wzrosły dość znacznie- ok 50%

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_krajowa

    Jak widać średnia pensja wzrosła dokładnie tak samo :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-06-30 10:49:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > oj tam oj tam - kaczor jest zly i tylko to nalezy wiedziec. Podwyzki
    > pradu? ergi ci wytlumaczy dlaczego pakt klimatyczny bedzie dla nas dobry.

    Już Cię prosiłem abyś przestał kłamać. Powtarzam pisałem, że jego
    konsekwencje _mogą_ być dobre a to różnica.

    No i pakt nie ma z tym nic wspólnego bo na razie mamy nadwyżki pozwoleń na
    emisję. A wzrost cen prądu nie różni się od wzrostu wynagrodzeń:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_krajowa

    I nie ma potrzeby do tego mieszać chwilowych polityków bo tak jak ceny prądy
    tak i wynagrodzenia rosną nieprzerwanie od 25 lat.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-06-30 11:57:47
    Od: noname <n...@d...pl>

    Dnia 2015-06-30, o godz. 10:45:56
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    oglegroups.com...

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_krajowa
    >
    > Jak widać średnia pensja wzrosła dokładnie tak samo :-)

    Ja już tu pisałem. Od ok. 7 lat moja pensja stoi niemal w miejscu, jak i
    moich kolegów z pracy (a mam podgląd wrażliwych danych), no może im
    podskoczyło (bo ja miałem więcej od nich kiedyś). Oczywiście zarząd
    itp. rodzina wyrównują sobie ciut lepiej. W tej firmie zawsze zarabiało
    się w miarę przyzwoicie, zawsze - znaczy kiedyś, a teraz już mało
    atrakcyjnie. Koszty rosną, coraz mniej kasy do podziału dla pracowników.
    Lublin
    ps. [Aktualizacja] Właśnie zrobiłem zestawienia średnich rocznych.
    Jedyny znaczący skok odnotowałem w 2008r.
    Znakomita większość zarabia .. na poziomie roku 2008 !
    firma ma ok 40-50 pracowników, mam dane z gdzieś 15 lat.

    Napisz coś jeszcze o tej "średniej krajowej" ;)

  • 7. Data: 2015-06-30 12:11:00
    Temat: Re: Ceny energi (pps)
    Od: noname <n...@d...pl>

    pps. zestawienie dla lat 2007-2014 (kwoty do wypłaty), średnia
    arytmetyczna: suma roku/miesiące

  • 8. Data: 2015-06-30 12:32:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "noname" napisał w wiadomości grup

    > Ja już tu pisałem. Od ok. 7 lat moja pensja stoi niemal w miejscu, jak i
    > moich kolegów z pracy (a mam podgląd wrażliwych danych), no może im
    > podskoczyło (bo ja miałem więcej od nich kiedyś).

    Jakiej innej miary chcesz użyć aby dyskutować nie o _Tobie_ ale o _całości_
    społeczeństwa?

    Średnia nie jest miarą idealną (a wręcz daleko jej do idealności czy
    reprezentatywności) ale daje dobry pogląd na _trend_.

    Twoje zarobki rosły wolniej a np. górników i kasjerek w Biedronkach
    szybciej. Moje raz rosły a raz spadały. W budowlance był i boom i kryzys i
    różnice w zarobkach w poszczególnych latach wynosiły +/- 50% i o czym to
    świadczy? O tym że w dyskusji o _trendach_ nie ma miejsca na rozpatrywanie
    poszczególnych _przypadków_ bo można udowodnić dowolną tezę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2015-06-30 12:59:48
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-06-30 o 12:32, Ergie pisze:
> [...]
    > to świadczy? O tym że w dyskusji o _trendach_ nie ma miejsca na
    > rozpatrywanie poszczególnych _przypadków_ bo można udowodnić dowolną tezę.

    W mojej firmie od 10 lat zarobki nie podniosły się nawet o 1%, w
    okolicznych firmach to samo.Tylko urzędnicy w gminie i nauczyciele
    zarabiają więcej z roku na rok.Twoje zestawienia to takie trochę do luftu.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-06-30 13:01:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 10:49:35 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Już Cię prosiłem abyś przestał kłamać. Powtarzam pisałem, że jego
    > konsekwencje _mogą_ być dobre a to różnica.

    ale złe tez mogą byc? No to do czegos dochodzimy - ciekawe jak szacujesz
    prawdopodobienstwo ze bedą te konsekwencje lepsze niz gorsze :-)

    A kiedys w wyborczej pisali ze zabory to był pozytyw - i mieli na to nawet jakies
    argumenty, owszem moze i trafne tyle ze zapomnieli wymienic negatywów.

    b.