  • 91. Data: 2015-07-08 16:07:43
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 15:35:19 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Można, ale IMO lepiej zamiast zabierać młodym w ratach za kredyt i dawać
    > zapomogę na dzieci - czyli realnie uderzamy w młodych bezdzietnych.
    > Lepiej uderzyć albo we wszystkich albo tylko w bogatych a i tak młodym dać
    > na dzieci - wtedy realnie młodzi i dzieciaci coś skorzystają a inni młodzi
    > ni stracą.

    dzietnosc jest nam potrzeba tak czy inaczej. Lepiej nie liczyc ze zrobia se dzieci bo
    bedzie lepiej tylko zrobic lepiej tym ktorzy dzieci maja.

    > Szczegółów (wysokości limitów) w tej chwili ci nie podam, ale są limity
    > które można wrzucić w koszty. A jak się je przekroczy to trzeba najpierw
    > zapłacić podatek. Czyli owszem można kupić licencję na używanie logo za
    > grube miliardy ale wcześniej od tych miliardów zapłacić podatek więc to mija
    > się z celem.

    no to trzeba tak: jesli nieplacisz podatkow w polsce to obciazamy ci podatkiem
    obrotowym

    b.

  • 92. Data: 2015-07-08 17:32:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzietność i dodatni przyrost naturalny do niczego nie są nam potrzebne a wręcz są
    szkodliwe. Potzrebna jest nam zautomatyzowana produkcja. Produkując dużo dzieci
    produkuje się w dużej ilości tanią siłę roboczą.

  • 93. Data: 2015-07-08 19:01:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 17:32:18 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dzietność i dodatni przyrost naturalny do niczego nie są nam potrzebne a wręcz są
    szkodliwe. Potzrebna jest nam zautomatyzowana produkcja. Produkując dużo dzieci
    produkuje się w dużej ilości tanią siłę roboczą.

    aha, czyli kraj ma wymrzec i zostaną same automaty :-) A tez ciekawy jestem kto
    bedzie wyroby tych fabryk automatycznych kupowal jesli ludzie nie beda mieli pracy.

    b.

  • 94. Data: 2015-07-08 20:57:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z 25 lat temu w jakimś czasopiśmie związanym z automatyką przemysłową czytałem że
    Mercedes dziennie wydaje milion marek na roboty przemysłowe, centra obróbcze itp. I
    jakoś ma kto kupować ich produkty. Jakiejś zajebistej dzietności Niemcy nie mają i
    się rozwijają. Jak chcemy żeby Polska była dostawcą taniej siły roboczej to minimum 4
    dzieci. Przy okazji problem emerytur dla kobiet przestanie istnieć bo się
    wyeksploatują dziećmi i nie dożyją. Dzisiaj był w tv program. Facet sam został z
    czworką dzieci. Matka umarła po urodzeniu czwartego. Po chuj jej robił czwartego
    dzieciaka. Jak by się zabezpieczali to by żyła. Jak byśmy byli bogatym społeczeństwem
    to tak jak Niemcy, Angole i inni cywilizowani dla starszych ludzi byśmy sobie
    sprowadzali z zagranicy ludzi do opieki. Oni by kupowali to co w zautomatyzowanych
    fabrykach roboty by robiły.

  • 95. Data: 2015-07-08 21:25:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 8 lipca 2015 15:33:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > A wracając do tematu: media mogą mieć co najwyżej wpływ na
    > niezdecydowanych
    > a i to w ograniczonym wymiarze.

    >A tych niezdecydowanych jest wiekszosc :D

    Oki, obaczymy najbliższe wyniki i zweryfikujemy wróżkę adasia :-)

  • 96. Data: 2015-07-09 10:50:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > no to trzeba tak: jesli nieplacisz podatkow w polsce to obciazamy ci
    > podatkiem obrotowym

    Ależ oni płacą uczciwie podatek od _całych_ zysków :-) Tyle że koszty mają
    wysokie to i zyski małe. To się ładnie nazywa optymalizacja podatkowa :-)

    Podatek obrotowy ma pewne zalety - nie da się go uniknąć, ale ma też wady.
    Nie bez powodu został powszechnie zastąpiony VAT-em. Podstawowa jego wada to
    wiele stawek w zależności od tego czym obracasz i łatwość z tym związanych
    oszustw.

    W marketach się sprawdzi, ale już w przypadku banków wracamy do podstawowego
    pytania jak liczyć "obrót"? Udzielone kredyty, czy wpłacone depozyty? Czy
    może cała kasa która przechodzi przez bank? Jeśli to ostatnie to szybko
    skończymy z obrotem bezgotówkowym i wrócimy do płacenia gotówką co jest i
    niewygodne dla obywateli i trudniejsze do kontroli przez US.

    Jest jeszcze inny sposób "dowalenia" bogatym - kataster, ale w formie jaka
    występuje w niektórych stanach - tam podatek płacony za dom możesz sobie
    odliczyć od podatku dochodowego. Czyli w przeciętnego obywatela w żaden
    sposób to nie uderza natomiast bardzo ładnie ogranicza szarą strefę. Bo
    villi nie schowasz, więc nawet pracując na czarno i tak zapłacisz podatek
    tyle że nie dochodowy a za dom.

    I podobnie firmy - nawet jak ukrywają zyski to musza płacić za budynki więc
    stan zawsze coś dostanie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 97. Data: 2015-07-09 12:26:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > wiele stawek w zależności od tego czym obracasz i łatwość z tym związanych

    to też ale jego podstawową wadą jest zmienność opodatkowania w
    zależności od modelu dystrybucji. VAT jest zawsze taki sam niezależnie
    od liczby pośredników w łańcuchu dostaw. Obrotowy już nie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 98. Data: 2015-07-09 14:56:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >mija się z celem. Prościej wziąć pożyczkę od centrali i oddawać z
    >procentem - co jest kosztem, a więc obniża podatek płacony przez filię.

    Ale gdzieś tak jest?

    Powątpiewam w skuteczność, tego rodzaju limitowane koszty musiałyby być
    wymienione enumeratywnie (bo przecież nie można limitować wszystkiego, patrz
    nomen omen budowlanka). A skoro tak, to zamiast logo wymyśli się coś innego.

  • 99. Data: 2015-07-09 16:01:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale gdzieś tak jest?

    No ZTCW właśnie u nas - nie możesz sobie wrzucić dowolnie dużych kosztów w
    marketing.

> [...]
    > wymienione enumeratywnie (bo przecież nie można limitować wszystkiego,
    > patrz nomen omen budowlanka). A skoro tak, to zamiast logo wymyśli się coś

    W przypadku banku to coś innego może nie być takie proste: co kupisz papier
    do drukarek po zawyżonej cenie za pośrednictwem centrali? Dlatego
    najprościej wziąć od centrali kredyt i oddawać z procentem. Legalnie i nikt
    nie zarzuci niegospodarności czy działania na niekorzyść spółki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2015-07-09 16:38:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 9 lipca 2015 16:01:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No ZTCW właśnie u nas - nie możesz sobie wrzucić dowolnie dużych kosztów w
    > marketing.

    ale nie mowimy kosztach reklamy tylko o takich niby zwykłych. Były historie ze z
    centrali zagranicznej przyjechali, wkrecili zarówki do lampek biurowych i skasowali
    za to 100tys dolarów. Wyprowadzony zysk?

    > W przypadku banku to coś innego może nie być takie proste: co kupisz papier
    > do drukarek po zawyżonej cenie za pośrednictwem centrali?

    j.w Nalepsze sa ekspertyzy bo tu kwota i zawartosc merytoryczna jest trudna do
    podwazenia.

    wiec moim pomyslem byloby: nie zaplaciles podatu w kwocie x mln pln(dla firmy o y
    pracownikow i z obrotu) to obowiazkowo przechodzisz na podatek obrotowy o wyskosci
    jakiejs.

    b.