  • 101. Data: 2015-07-09 22:15:06
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-09 16:38, Budyń wrote:
    > wiec moim pomyslem byloby: nie zaplaciles podatu w kwocie x mln pln(dla firmy o y
    pracownikow i z obrotu) to obowiazkowo przechodzisz na podatek obrotowy o wyskosci
    jakiejs.

    Typowe myślenie od dupy strony ...

    Może rozważ kandydowanie w najbliższych wyborach - widać, że masz
    potencjał ;-)

    Hint: a co zrobisz z firmami rozpoczynającymi działalność wymagającą
    znacznych nakładów, a więc by default generującą straty przez kilka
    początkowych lat?

    Piotrek

  • 102. Data: 2015-07-09 22:23:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >No ZTCW właśnie u nas - nie możesz sobie wrzucić dowolnie dużych kosztów w
    >marketing.

    Wylacznie - chyba tylko "reprezentacja i reklama".

  • 103. Data: 2015-07-09 22:27:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-08 15:34, Ergie wrote:
    > Szczegółów (wysokości limitów) w tej chwili ci nie podam, ale są limity
    > które można wrzucić w koszty. A jak się je przekroczy to trzeba najpierw
    > zapłacić podatek. Czyli owszem można kupić licencję na używanie logo za
    > grube miliardy ale wcześniej od tych miliardów zapłacić podatek więc to
    > mija się z celem. Prościej wziąć pożyczkę od centrali i oddawać z
    > procentem - co jest kosztem, a więc obniża podatek płacony przez filię.

    Licencjonowanie logo to nie koszty marketingowe tylko nabycie wartości
    niematerialnych i prawnych. Nie ma na to limitów. Jedyna komplikacja
    polega na tym, że nie można ująć jednorazowo w kosztach tylko trzeba
    amortyzować.

    Piotrek

  • 104. Data: 2015-07-10 08:03:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 9 lipca 2015 22:15:08 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Hint: a co zrobisz z firmami rozpoczynającymi działalność wymagającą
    > znacznych nakładów, a więc by default generującą straty przez kilka
    > początkowych lat?

    mnie daleko do ekonomii zatem staram sie znalezc zrdoworosadkowe rozwiazanie abysmy
    nie byli baranami ktore daja sie strzyc jak baktustan.
    Slucham twoich propozycji - masz zapewne jakies?

    b.

  • 105. Data: 2015-07-10 10:38:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ale nie mowimy kosztach reklamy

    Pisaliśmy o opłatach za używanie logo czyli marketing.

    > tylko o takich niby zwykłych. Były historie ze z centrali zagranicznej
    > przyjechali, wkrecili zarówki do lampek biurowych i skasowali za to 100tys
    > dolarów. Wyprowadzony zysk?

    Jeśli to spółka akcyjna to takie coś od razu podpada pod rażącą
    niegospodarność czy działanie na niekorzyść spółki i zarząd do pierdla.

    Takie ordynarne cyrki to były możliwe w latach 90-tych teraz z tego co wiem
    to trzeba się znacznie bardziej postarać.

    > j.w Nalepsze sa ekspertyzy bo tu kwota i zawartosc merytoryczna jest
    > trudna do podwazenia.

    O właśnie to jest ten kierunek a nie wymiana żarówek czy zakup papieru. Ale
    nadal to nie jest takie proste, bo inni też zamawiają ekspertyzy więc można
    porównać ceny i jak będzie 2x wyższa to ok zarząd się wytłumaczy, ale jak
    będzie 2x wyższa to już nie będzie tak różowo :-)

    > wiec moim pomyslem byloby: nie zaplaciles podatu w kwocie x mln pln(dla
    > firmy o y pracownikow i z obrotu) to obowiazkowo przechodzisz na podatek
    > obrotowy o wyskosci jakiejs.

    Ideę rozumiem - problem się rozbija o szczegóły np. co z firmami "na
    dorobku"? Np. firm z branży IT najczęściej przez kilka pierwszych lat nie
    przynoszą zysku tylko szybko rosną a zysk pojawia się dopiero po kilku
    latach. Obrót jest zysku nie ma. Jak im dowalimy podatek obrotowy to nie
    będą powstawały i zamiast naszych będą zarabiać firmy zagraniczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2015-07-10 11:06:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Licencjonowanie logo to nie koszty marketingowe tylko nabycie wartości
    > niematerialnych i prawnych.

    No to przepraszam za wprowadzenie w błąd. Byłem pewien że to podlega pod
    marketing.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 107. Data: 2015-07-10 11:14:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wylacznie - chyba tylko "reprezentacja i reklama".

    Byłem pewien że właśnie logo podpada pod reklamę teraz widzę że Piotrek
    napisał że to koszty niematerialne. Jeśli tak to gorzej (brak limitu) choć z
    drugiej strony nadal pozostaje zarzut niegospodarności. Była kiedyś taka
    absurdalna sprawa gdy firmie zarzucono że korzysta z Windowsa i Office
    zamiast Linuksa i OpenOffice. Zarząd się wybronił pokazując historię
    otrzymanych maili w których załącznikami były pliki doc i xls i nie
    wszystkie zostały poprawnie otwarte w OpenOffice. Zarząd użył argumentu że
    żyją z klientów więc muszą używać czegoś co otwiera pliki jakie otrzymują.
    To było gdzieś tak w okolicach 1999/2000 i "mody" na Linuksa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 108. Data: 2015-07-10 12:53:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-10 08:03, Budyń wrote:
    > mnie daleko do ekonomii zatem staram sie znalezc zrdoworosadkowe rozwiazanie abysmy
    nie byli baranami ktore daja sie strzyc jak baktustan.
    > Slucham twoich propozycji - masz zapewne jakies?

    To akurat łatwe;-)

    Podatki powinny być:
    - proste (ażeby nie trzeba było się doktoryzować w celu zrozumienia co
    wybrańcy mieli na myśli wydalając z siebie jakąś ustawę)
    - powszechne (ażeby nie trzeba było się ścigać z panem Zenkiem, co to
    pod stołem, zatrudniając ludzi na czarno zrobi towar/usługę za połowę
    ceny; albo z inną korporacją)
    - niskie (ażeby panu Zenkowi się nie opłacało kombinować)
    - łatwo (tanio) ściągalne.

    Przy takim podejściu jest wprawdzie problem z funkcją stymulacyjną
    podatków bo trzeba byłoby jednak pomyśleć o zróżnicowaniu podatków
    (przez ulgi) według kryteriów wynikających z planowanej stymulacji.

    Ale zgaduję, że i tak bagno (w prawie) byłoby zdecydowanie mniejsze niż
    obecnie.

    Piotrek

  • 109. Data: 2015-07-10 13:26:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 12:53:12 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]

    > ceny; albo z inną korporacją)
    > - niskie (ażeby panu Zenkowi się nie opłacało kombinować)

    no to wymysliles panstwo liberalne - swietnie :-) A teraz powiedz dlaczego to mialoby
    spowodowac ze korporacja zagraniczna zaplaci 10% podatku tu niz 10% u siebie? (a tak
    naprawde zaplaci 1% w cyprze czy gdziekolwiek).
    Ja powodu w twoich postulatach takiego nie widze. Te pomysly ktore zapodales sa dobre
    raczej dla nas.

    b.

  • 110. Data: 2015-07-10 13:49:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > to mialoby spowodowac ze korporacja zagraniczna zaplaci 10% podatku tu niz
    > 10% u siebie? (a tak naprawde zaplaci 1%

    No przecież napisał "powszechne".

    Unia już powoli zwalcza raje podatkowe. Nawet Google i Apple zaczęły więcej
    płacić :-)

    A rozwiązanie jest znane - podatek płacony w miejscu powstania dochodu a nie
    w siedzibie centrali + jednakowy CIT w całej unii.

    Wtedy nie ma siły firmy miałyby filie tam gdzie są pracownicy i tam płacili
    podatki. Ale do tego jeszcze daleka droga. Jeśli o mnie chodzi to jak już
    zlikwidują roaming (są w trakcie) to mogliby się właśnie tymi podatkami od
    firm zająć, a później to już mi ta unia do niczego nie potrzebna :-)

    Pozdrawiam
    Ergie