  • 111. Data: 2015-07-10 14:08:53
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 13:49:43 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No przecież napisał "powszechne".

    napisal powszechna w sensie u nas czyli elimunujac szara strefe.

    > Unia już powoli zwalcza raje podatkowe. Nawet Google i Apple zaczęły więcej
    > płacić :-)

    ja szukam pomyslow jak co NASZ parlament ma zrobic zeby kasa nie wyciekala. Bo w
    interesie niemiec jest by podatki byly placone w niemczech nawet gdy fabryka stoi w
    jakims bantustanie - a unia glosuje jak niemcy kazą - moze bedzie jakas zmiana, moze
    nie -szukajmy pomyslow dla siebie a nie łaski metropolii...

    > A rozwiązanie jest znane - podatek płacony w miejscu powstania dochodu a nie
    > w siedzibie centrali + jednakowy CIT w całej unii.

    co do citu to nie wiem a podatki sie placi juz teraz w mijscu powstania dochodu.
    Czyli na cyprze - bo w innych krajak przypadkiem wychodzi na zero.
    A gdyby sie oprzec tylko i wylacznie na VAT-cie? Tylko bez tej durnej zasady ze nie
    obowiazuje przy obrocie zagranicznym. W koncu vat to odbiorca koncowy, kazdy ruch
    gospodarczy tam trafi.

    b.

  • 112. Data: 2015-07-10 14:47:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > napisal powszechna w sensie u nas czyli elimunujac szara strefe.

    Wiem :-)
    Ale skoro jesteśmy w unii to czemu nie spojrzeć szerzej :-)

> [...]
    > unia glosuje jak niemcy kazą - moze bedzie jakas zmiana, moze
    > nie -szukajmy pomyslow dla siebie a nie łaski metropolii...

    Ale "nas" jest więcej :-)
    Jakby nie patrzeć to Czesi, Słowacy, Węgrzy, Rumuni, Bułgarzy, kraje
    Bałkańskie i Bałtyckie mają dokładnie ten sam problem.

    > co do citu to nie wiem a podatki sie placi juz teraz w mijscu powstania
    > dochodu. Czyli na cyprze - bo w innych krajak przypadkiem wychodzi na
    > zero.

    Jeśli fabryka jest w Pl a siedziba spółki na Cyprze to teraz można cześć
    podatków płacić na
    Cyprze pomysł jest taki by się nie dało wcale. Dochód wypracowuje fabryka a
    nie centrala.

    > A gdyby sie oprzec tylko i wylacznie na VAT-cie? Tylko bez tej durnej
    > zasady ze nie obowiazuje przy obrocie zagranicznym. W koncu vat to
    > odbiorca koncowy, kazdy ruch gospodarczy tam trafi.

    Oj, nie pamiętam jak to jest przy przedsiębiorstwach.

    Przy osobach prywatnych niski PIT i wysoki VAT sprawiają że więcej zapłacą
    ci co pracują na czarno oraz turyści czyli ok. Natomiast nie zabezpiecza
    przed tym że jakiś obywatel weźmie swoją kasę i ją wyda za granicą.

    Można też po prostu zagłosować portfelem czyli kto jest patriotą to niech
    nie ma telefonu w Orange który transferuje zyski za granicę tylko w TMobile
    lub Plusie itp.

    Po Twoich wypowiedziach zakładam, że jesteś patriotą, więc pewnie i takimi
    ludźmi się otaczasz - spróbuj kiedyś na jakimś spotkaniu towarzyskim
    poruszyć ten temat to zobaczysz "święte oburzenie". Przeciętny Kowalski jest
    gotów sprzedać duszę diabłu by mieć abonament 1zł tańszy. Smutne to.

    Pod tym względem jeszcze daleka droga przed nami. Co ciekawe z tego co widzę
    to znacznie częściej na to by kupować polskie produkty zwracają uwagę ludzie
    starsi a młodzież która ma na ustach "Bóg, Honor, Ojczyzna" ma to głęboko w
    poważaniu.

    I uprzedzając daleki jestem od haseł typu "polska młodzież słucha polskich
    piosenek", ale też bardzo daleki od tego że patriotyzm to tylko wywieszenie
    flagi na 3.05 czy 11.11.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 113. Data: 2015-07-10 15:27:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > podatków płacić na
    > Cyprze pomysł jest taki by się nie dało wcale. Dochód wypracowuje fabryka a

    gdyby to było takie proste to już dawno by to wszystkie kraje
    wprowadziły.
    Nie jest też do końca tak, że tylko fabryka wypracowuje zysk. gdyby nikt
    tym nie zarządzał, sprzedawał itp. to mogliby sobie na magazyn
    produkować. tylko po co?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 114. Data: 2015-07-10 16:24:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > gdyby to było takie proste to już dawno by to wszystkie kraje
    > wprowadziły.

    Nie, nie jest takie proste dlatego prace ciągną się powoli. Ale kierunek
    jest znany. Ten sam problem już jakiś czas temu dostrzegły USA i powoli
    zwalczają swoje raje podatkowe.

    > Nie jest też do końca tak, że tylko fabryka wypracowuje zysk. gdyby nikt
    > tym nie zarządzał, sprzedawał itp. to mogliby sobie na magazyn
    > produkować. tylko po co?

    Jeśli chodzi o sprzedaż to też odbywa się "gdzieś" a nie na Cyprze czy w
    innym raju, więc sprawa do rozwiązania. Pozostaje administracja i zarząd,
    ale nie ma powod by płacić jakikolwiek podatek (oprócz nieruchomości) tam
    gdzie oni urzędują.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 115. Data: 2015-07-10 16:33:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 14:47:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wiem :-)
    > Ale skoro jesteśmy w unii to czemu nie spojrzeć szerzej :-)

    abo gramy role pionkow - tu to ja moge poglosowac na tego ktos bedzie mial sensowny
    program - a w unii nie mam nic do gadania. Szkoda nawet czasu na takie analizy.

    > Cyprze pomysł jest taki by się nie dało wcale. Dochód wypracowuje fabryka a
    > nie centrala.

    no tak - ale jak to robic? Bo na razie fabryka nie robi dochodu tylko obroty.

    > Przy osobach prywatnych niski PIT i wysoki VAT sprawiają że więcej zapłacą
    > ci co pracują na czarno oraz turyści czyli ok. Natomiast nie zabezpiecza
    > przed tym że jakiś obywatel weźmie swoją kasę i ją wyda za granicą.

    jesli bedzie vat niezerowy na granicach to beda zagraniczne "ekspertyzy" z vatem do
    odliczenia i wyjdzie na to samo :/

    > Można też po prostu zagłosować portfelem czyli kto jest patriotą to niech
    > nie ma telefonu w Orange który transferuje zyski za granicę tylko w TMobile
    > lub Plusie itp.

    hahaha - ze niby sa polskie? plus jest cypryjski, tmobile niemiecki

> [...]
    > poruszyć ten temat to zobaczysz "święte oburzenie". Przeciętny Kowalski jest
    > gotów sprzedać duszę diabłu by mieć abonament 1zł tańszy. Smutne to.

    po pierwsze nie za bardzo nam co polskiego zostalo nad czym dzielnie postubecy
    pracowali -bo niby co? Cydr lubelski kupuje - okazalo sie ze on taki polski jak mi
    sie wydawalo wcale nie jest...
    A po drugie jak sie doprowadzilo do biedy polakow (60% nie ma zadnych oszczednosci)to
    trudno sie spodziewac ze nie beda liczyc kazdego grosza.

> [...]
    > starsi a młodzież która ma na ustach "Bóg, Honor, Ojczyzna" ma to głęboko w

    Pokrecona logika -analogia do: doprowadzic ludzi do nedzy i dziwic sie ze kradną

    > I uprzedzając daleki jestem od haseł typu "polska młodzież słucha polskich
    > piosenek", ale też bardzo daleki od tego że patriotyzm to tylko wywieszenie
    > flagi na 3.05 czy 11.11.

    mnie wystarczy ze patriota zaglosuje na partie ktora bedzie dbala o polska racje
    stanu. Mozna to realizowac roznie ale nie mozna miec w d...
    Wiesz jakie poglady ma pani olejnik, jakby nie było głos z salonu? "Normalne,
    europejskie". A polskosc to nienormalnosc - pewnie wiesz kto z tym wyskoczyl.
    Dobre kryterium przed wyborami.

    b.

  • 116. Data: 2015-07-10 17:41:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > abo gramy role pionkow - tu to ja moge poglosowac na tego ktos bedzie mial
    > sensowny program - a w unii nie mam nic do gadania. Szkoda nawet czasu na
    > takie analizy.

    Przesadzasz :-)
    Sami nie mamy szans ale takich jak my (a w zasadzie jeszcze mniejszych) jest
    więcej.

    > no tak - ale jak to robic? Bo na razie fabryka nie robi dochodu tylko
    > obroty.

    Jak to nie? Kupuje półprodukty lub materiały za X i wytwarza produkt wart Y.
    D (dochód) = Y - X.
    Przecież ten produkt już ma jakąś _znaną_ księgową wartość a nie dopiero jak
    się go sprzeda.

    > jesli bedzie vat niezerowy na granicach to beda zagraniczne "ekspertyzy" z
    > vatem do odliczenia i wyjdzie na to samo :/

    Ale jak w praktyce chcesz to zrobić? Jak opodatkować na granicy "ekspertyzy"
    a nie opodatkować czegoś innego?

    > hahaha - ze niby sa polskie? plus jest cypryjski, tmobile niemiecki

    Nie zrozumiałeś mnie - mnie nie chodzi kto jest prezesem czy właścicielem,
    ale gdzie płaca podatki. Proszę oto lista:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18286431,Ktore_f
    irmy_placa_w_Polsce_najwieksze_podatki__Mamy.html

    T-Mobile jest drugim największym zagranicznym płatnikiem podatków w Polsce,
    pierwszym jest właściciel Biedronki.

    Plusa na liście nie ma bo kupił Cyfrowy Polsat i ma sporą stratę. W
    poprzednich latach był. Orange nie było nigdy, a przypominam że mają nie
    tylko sieć komórkową ale też sporą część dawnej Tepsy.

    > po pierwsze nie za bardzo nam co polskiego zostalo nad czym dzielnie
    > postubecy pracowali -bo niby co?

    Rozejrzyj się, szukaj, sprawdzaj :-)
    Nie ma drogi na skróty.

> [...]
    > A po drugie jak sie doprowadzilo do biedy polakow (60% nie ma zadnych
    > oszczednosci)to trudno sie spodziewac ze nie beda liczyc kazdego grosza.

    A to niby Orange jest w jakiś wyraźny sposób tańszy od pozostałych, albo
    T-Mobile droższy by to miało statystyczne znaczenie? Przez lata rynek był
    podzielony mniej więcej po równo pomiędzy trzech (od jakiegoś czasu goni ich
    Play) gdyby któryś był wyraźnie droższy lub tańszy to by zyskał lub stracił.

    > Pokrecona logika -analogia do: doprowadzic ludzi do nedzy i dziwic sie ze
    > kradną

    Jak na półce w markecie stoją trzy różne produkty w tej samej cenie to
    kwestia _chęci_ by sprawdzić który skąd pochodzi, a nie biedy czy bogactwa.

    > mnie wystarczy ze patriota zaglosuje na partie ktora bedzie dbala o polska
    > racje stanu.

    Serio? Wystarczy zagłosować na odpowiednią partię i już się jest patriotą?

    > Wiesz jakie poglady ma pani olejnik, jakby nie było głos z salonu?
    > "Normalne, europejskie". A polskosc to nienormalnosc - pewnie wiesz kto z
    > tym wyskoczyl.
    > Dobre kryterium przed wyborami.

    Ale co mnie obchodzi pani Olejnik? Zwróciłem uwagę na niewygodny problem to
    Ty mi próbujesz znowu Olejnik przypiąć? Nie rozumiem dlaczego jak ja
    wskazuję ogólny problem Ty to odpierasz jak jakiś wyimaginowany atak na
    siebie i odpowiadasz w stylu "a u was biją murzynów" przy czym błędnie
    rozumiesz to "u was" bo zakładasz że mi po drodze z Olejnik albo Lisem albo
    innym miernym dziennikarzyną. Jak uważasz że tzw. patriotyzm ekonomiczny
    Twoim zdaniem nie ma sensu to to napisz a nie wyskakuj z Olejnik.
    Pozdrawiam
    Ergie

  • 117. Data: 2015-07-10 18:40:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 17:42:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Przesadzasz :-)
    > Sami nie mamy szans ale takich jak my (a w zasadzie jeszcze mniejszych) jest

    ok - no to kto bardziej zabiegal o integeracje europy srodkowej, lech kaczynski czy
    chyzy rój?
    Zdaje sie ze jednak kaczor.

> [...]
    > D (dochód) = Y - X.
    > Przecież ten produkt już ma jakąś _znaną_ księgową wartość a nie dopiero jak

    nie wiem jak sobie wyobrazasz obliczanie tej wartosci ksiegowej - bo w X mamy owe
    ekspertyzy. Nie, to musi byc cos prostego co nie wymaga bitew z firmami - nie placisz
    citu -wpadasz w obrotowy. Zadnych kontroli nie potrzeba do tego.

    > Ale jak w praktyce chcesz to zrobić? Jak opodatkować na granicy "ekspertyzy"
    > a nie opodatkować czegoś innego?

    moze zly pomysl - rownie podatny na wyprowadzenia kasy

    > T-Mobile jest drugim największym zagranicznym płatnikiem podatków w Polsce,
    > pierwszym jest właściciel Biedronki.

    w tym sensie to ok

    > Jak na półce w markecie stoją trzy różne produkty w tej samej cenie to
    > kwestia _chęci_ by sprawdzić który skąd pochodzi, a nie biedy czy bogactwa.

    owy cydr lubelski -niby jak sprawdze zawartosc "polski" w produkcie? sie nie da a z
    etykiety wynika ze polski. chyba ze zaproponujemy zmiany w prawie np nakaz oznaczenia
    "produkt polski w XX %"

    > Serio? Wystarczy zagłosować na odpowiednią partię i już się jest patriotą?

    Dokladnie odwrotnie :-) Najpierw jestes patriota a potem wybierasz najbardziejszą
    patriotycznie partie.

> [...]
    > innym miernym dziennikarzyną. Jak uważasz że tzw. patriotyzm ekonomiczny
    > Twoim zdaniem nie ma sensu to to napisz a nie wyskakuj z Olejnik.

    patriotym ekonomiczny ma jak najbardziej sens! Ino wskazuje ze we wiodacych mediach
    parcie jest zupelnie nie w tą strone. A popieraja bez wazeliny pewne ugrupowanie.
    Wobec tego, popierajac patriotyzm ekonomiczny, badzmy przeciw owym ugrupowaniom :)

    b.

  • 118. Data: 2015-07-10 20:05:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    oglegroups.com...

    > ok - no to kto bardziej zabiegal o integeracje europy srodkowej, lech kaczynski czy
    chyzy rój?
    > Zdaje sie ze jednak kaczor.

    weź mnie nie rozśmieszaj

  • 119. Data: 2015-07-10 20:14:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 20:07:18 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > weź mnie nie rozśmieszaj

    wszystko co kaczor (no i kosciol) to złe -wiem, wiem. To wlasnie powinienes miec w
    stopce. Nie ma to jak rzeczowa rozmowa :)

    b.

  • 120. Data: 2015-07-10 20:19:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > wszystko co kaczor (no i kosciol) to złe -wiem, wiem. To wlasnie powinienes miec w
    stopce. Nie ma to jak rzeczowa rozmowa :)

    to, że ty uważasz go za guru i Boga to Twój problem. Ale obiektywnie nie
    zrobił nic poza psuciem