  • 1. Data: 2015-06-30 16:01:49
    Temat: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W TV właśnie jakiś mądry polityk powiedział, że za 270 tys zł da się
    zbudować dom zeroenergetyczny o wielkości 90-120 m2, który ma dwa solary
    i pompę ciepła i przy pomocy tych urządzeń produkuje nadwyżki energii
    (także elektrycznej).

    Cudnie...

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-06-30 16:17:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 16:01:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > zbudować dom zeroenergetyczny o wielkości 90-120 m2, który ma dwa solary
    > i pompę ciepła i przy pomocy tych urządzeń produkuje nadwyżki energii

    z tymi nadwyżkami (realnymi!) to przesadził - ale mysle ze mozna w cenie normalnego
    budynku wybudowac blisko-zeroenergetyczny. Tylko trzeba sie pozbyc starych nawyków
    budowania balkonów i takich tam :-)

    b.

  • 3. Data: 2015-06-30 16:30:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-30 o 16:17, Budyń pisze:

    > z tymi nadwyżkami (realnymi!) to przesadził - ale mysle ze mozna w cenie normalnego
    budynku wybudowac blisko-zeroenergetyczny. Tylko trzeba sie pozbyc starych nawyków
    budowania balkonów i takich tam :-)

    Nie zbudujesz za 270 tys domu ok 100 m2 pod klucz. Z pompą ciepła,
    podłogówką i solarami. Nawet w technologii szkieletowej wyjdzie drożej.

    Przypominam: pod klucz.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-06-30 16:45:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 16:30:58 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Nie zbudujesz za 270 tys domu ok 100 m2 pod klucz. Z pompą ciepła,
    > podłogówką i solarami. Nawet w technologii szkieletowej wyjdzie drożej.

    kwestia standardu - klucz moze byc lichy :-) Na pierwszwy rzut oka mysle ze daloby
    rade - zwlaszcza systemem gospodarczym. Pewnie ze gdy 50% odejdzie na wykonawców to
    sie robi ciasno. No i 90m2 to malutko :) Sobie tak myśle ze przyjabym zakład ze to
    sie da zrobic :-)))

    b.

  • 5. Data: 2015-06-30 18:24:20
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    .pl...

    >W TV właśnie jakiś mądry polityk

    Który to?

  • 6. Data: 2015-06-30 20:16:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-30 o 16:01, Marcin N pisze:
> [...]
    > zbudować dom zeroenergetyczny o wielkości 90-120 m2, który ma dwa solary
    > i pompę ciepła i przy pomocy tych urządzeń produkuje nadwyżki energii
    To mi przypomina news z radia Erewań, gdzie mówili o rozdawaniu
    samochodów na Placu Czerwonym.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-06-30 23:29:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Sobie tak myśle ze przyjabym zakład ze to sie da zrobic :-)))

    napisz coś więcej proszę. PRzedewszystkim jaka bryła budynku, tak
    właśnie w okolicy 100m2.
    a co do ogrzewania - to podłogówka jest dużo tańsza w budowie od
    kaloryferów..

    ToMasz

  • 8. Data: 2015-07-01 00:15:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 23:29:49 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > napisz coś więcej proszę. PRzedewszystkim jaka bryła budynku, tak
    > właśnie w okolicy 100m2.

    najlepiej najprostsza stodola z wysunietym okapem (dach szerszy niz parter, to
    zapewnia cien latem i slonce zimą). Kat dachu 45 stopni dla slonca, kierunek zblizony
    do poludniowego.

    > a co do ogrzewania - to podłogówka jest dużo tańsza w budowie od
    > kaloryferów..

    myslac o domu tak oszczednym trzeba sie przerzucic na inne myslenie bo do ogrzania
    wlasciwie wystarczy wlaczony telewizor :)
    W kazdym razie ciekawy temat :)

    b.

  • 9. Data: 2015-07-01 00:25:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze jak by ten polityk powiedził po co ludzie mieli by budowa domy. Docelowym
    modelem budownictwa w Polsce powinno być budownictwo pod najem. Premier mydli że
    Sląsk będą rozwijali. Tymi co tam od zawsze zyja się nie da, potrzebni są przyjezdni.
    Na namioty klimat za marny, to jak w PRL hotele robotnicze zostają. Inna sprawa że
    jak w Polscew osiemdziesiąt procent ludzi ma na własność mieszkania i domy to komu je
    wynajmą albo sprzedadzą żeby kupić inne na Śląsku?

  • 10. Data: 2015-07-01 08:22:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    jak w Polscew osiemdziesiąt procent ludzi ma na własność mieszkania i domy to komu je
    wynajmą albo sprzedadzą żeby kupić inne na Śląsku?

    Sporo racji jest w tym, co piszesz.
    Z Polski wyjechały te dwa miliony i to WIDAĆ. Ale widać nie wszędzie.
    Niektóre małe miejscowości jednak opustoszały. Tam nieruchomości obecnie
    nie mają prawie żadnej wartości.

    W tej chwili dostrzegalny jest trend migracji ludzi. Przenoszą się do
    dużych ośrodków - i tu popyt na mieszkania jest i będzie. Jednak w wielu
    miejscach popyt może zniknąć na długie lata.

    --
    MN