  • 101. Data: 2015-08-01 12:11:39
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2015-07-27 o 16:30, Borys Pogoreło pisze:

    > To akurat nieprawda, nawet bez podatków i OZE jest droższy:
    > http://wysokienapiecie.pl/images/cena_pradu_polska_n
    iemcy.png

    Piszesz o cenie dla końcowego użytkownika, a ja piszę o cenie prądu na
    giełdach elektrycznych.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17856671,Polska_
    produkuje_coraz_mniej_pradu__Zielona_energia.html#TR
    relSST

    Tutaj masz obrazek z cenami (z tego samego źródła, który ty podałeś,
    czyli http://wysokienapiecie.pl
    http://bi.gazeta.pl/im/88/07/11/z17856648Q,Ceny-ener
    gii-Polska-Niemcy-Szwecja.jpg

    Efekt będzie taki, że niektórzy dostawcy będą kupować prąd w Niemczech.
    To zmniejszy popyt na nasz prąd a przy rosnących cenach węgla u nas (i
    spadających na świecie) oraz konieczności płacenia za sprowadzanie z
    drugiego końca świata biomasy aby udawać, że mamy OZE nasze elektrownie
    węglowe będą kosztowały coraz więcej (duże koszty stałe) a będą
    produkowały coraz mniej prądu. Ceny będą więc u nas jeszcze rosły.

    UE dąży do zniesienia barier pomiędzy krajami i uwolnieniu rynku energii
    - przed czym bardzo się bronimy. Władza robi wszystko, żeby do końca
    wspierać naszych górników. Efekt będzie taki, że wszystko razem
    zbankrutuje (kopalnie z elektrowniami).

    M.

  • 102. Data: 2015-08-11 10:48:17
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 1 sierpień (sobota), gdy o godzinie 12:11 *M.*
    naskrobał(a):

    > UE dąży do zniesienia barier pomiędzy krajami i uwolnieniu rynku energii
    > - przed czym bardzo się bronimy.
    I słusznie, bo sprawa ma drugie dno.

    > Władza robi wszystko, żeby do końca
    > wspierać naszych górników. Efekt będzie taki, że wszystko razem
    > zbankrutuje (kopalnie z elektrowniami).
    A to jest wróżbiarstwo. Ekonomia "dużych" pieniędzy różni się od
    gospodarowania domowym budżetem.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-08-11 10:43:38