  • 91. Data: 2015-07-22 10:17:55
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mowa była wyłącznie o zagęszczeniu rurek.

    Pytałeś czy gęściej rurki podniosą temperaturę to odpowiedziałem że jeśli
    będzie nimi płynąć ciecz o tej samej temperaturze to tak.

    > Inaczej po co zagęszczać, skoro jest opcja na szybszy przepływ?

    Aby mieć różną wydajność w różnych pomieszczeniach podłączonych do tej samej
    pompy - czasem można to wyregulować na rozdzielaczu ale czasem różnice są
    zbyt duże.

    Poza tym jak ktoś w jednym pomieszczeniu ma podłogę wykończoną na dwa różne
    sposoby różniące się znacznie oporem cieplnym (np. kamień i drewno) to
    zamiast robić dwie pętle (co może być kłopotliwe) prościej pod drewnem dać
    rurki gęściej a pod płytkami trochę rzadziej. Dzięki temu temperatura
    odczuwalna bosą stopą będzie podobna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 92. Data: 2015-07-22 10:39:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Aby mieć różną wydajność w różnych pomieszczeniach podłączonych do tej
    >samej pompy - czasem można to wyregulować na rozdzielaczu ale czasem
    >różnice są zbyt duże.

    Zatrujesz sobie miszczu.

> [...]
    >zamiast robić dwie pętle (co może być kłopotliwe) prościej pod drewnem dać
    >rurki gęściej a pod płytkami trochę rzadziej. Dzięki temu temperatura

    Nie widzę tego, zęby się komuś tak dokładnie udało to wyliczyć. Z reszta ten
    przykład to już z dupy kombinowanie.

  • 93. Data: 2015-07-22 10:43:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-22 o 10:39, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Zatrujesz sobie miszczu.

    Bo?

    > Nie widzę tego, zęby się komuś tak dokładnie udało to wyliczyć. Z reszta
    > ten przykład to już z dupy kombinowanie.

    Każdy program do liczenia zapotrzebowania ma w parametrach rodzaj
    wykończenia.

    --
    Pete

  • 94. Data: 2015-07-22 10:46:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-07-22 o 10:39, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Bo?

    Pomysl.

    >Każdy program do liczenia zapotrzebowania ma w parametrach rodzaj
    >wykończenia.

    Ale wiesz na co odpowiadasz?

  • 95. Data: 2015-07-22 11:03:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-22 o 10:46, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Pomysl.

    Zbyt gęstymi meandrami błądzi Twój tok myślenia.
    Dlatego bądź łaskaw wyjaśnić.

    > Ale wiesz na co odpowiadasz?

    Wiem.

    --
    Pete

  • 96. Data: 2015-07-22 12:22:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Pomysl.

    Niepoważny jesteś? Jakieś zgadywanki? Zamilcz, jeśli tak masz rozmawiać.

    Albo może wyjaśnij, o co chodzi.

    --
    MN

  • 97. Data: 2015-07-22 12:40:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zatrujesz sobie miszczu.

    Co zatruję?

    > Nie widzę tego, zęby się komuś tak dokładnie udało to wyliczyć. Z reszta
    > ten przykład to już z dupy kombinowanie.

    Jak sobie pan inwestor (albo pani) wymyśli że przed kominkiem chce kamień, a
    kawałek dalej drewno, a pod drzwiami tarasowymi znowu kamień to tego nie
    przeskoczysz. Wprowadzasz dane do programu i ten Ci liczy gdzie jak gęsto
    dać rurki. Tak jest prościej niż robić (a następnie regulować) kilka obwodów
    w jednym pomieszczeniu. A dokładność obliczeń jest wystarczająca - w końcu
    nie chodzi o to by podłoga nie różniła się o więcej niż 0,1 K. Jak będzie
    0,5 K różnicy na metrze to nic się nie stanie. Ale jakbyś dał jedną pętlę po
    całości z jednakowo rozłożonymi rurkami to róznice dojdą do kilku K a to już
    jest odczuwalne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 98. Data: 2015-07-22 15:20:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    a.pl...

    >Niepoważny jesteś? Jakieś zgadywanki? Zamilcz, jeśli tak masz rozmawiać.

    >Albo może wyjaśnij, o co chodzi.

    Japierdziele, chopie, to co masz wyłącznie równiutkie pomieszczenia skoro
    nie da się porządnie kryzować?

  • 99. Data: 2015-07-25 14:16:23
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2015-07-07 o 18:14, Kris pisze:

    > A tu poddaję pod dyskusję-JKM o cenach energi:
    > "W 2014 roku cena energii elektrycznej wytworzonej w elektrowniach opalanych węglem
    spadła o 6% w porównaniu do poprzedniego okresu. Jednocześnie rachunek za prąd wzrósł
    średnio o 3,4%.
    > Dlaczego nie odczuliśmy obniżki na rachunkach za prąd?

    Ja wiem, dlaczego polski prąd kosztuje coraz drożej. Ponieważ politycy
    zdecydowali, że za wszelką cenę należy w Polsce utrzymać górników i
    węgiel. Natomiast tzw. "inwestycje w OZE" w wydaniu polskim polegają na
    tym, że elektrownie kupują łupiny orzechów kokosowych, wiozą je statkami
    do Polski i spalają razem z węglem. To się nazywa w Polsce "energia
    odnawialna" (OZE). I potem elektrownia wpisuje nam na rachunku dodatkową
    pozycję: energia odnawialna. Wszyscy myślą, że dopłacają to paneli
    fotowoltaicznych, wiatraków, elektrowni wodnych i dlatego prąd kosztuje
    drożej. Jednak nie. Pieniądze idą z dymem.

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2743/75-miliarda-
    zlotych-poszlo-z-dymem

    I jeszcze tutaj info
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2937/rownia-pochy
    la-czyli-jak-monopolizacja-niszczy-rynek-energii-i-o
    proznia-nasza-kieszen

    Jednocześnie prąd w Niemczech jest tańszy od polskiego i jeśli tak dalej
    pójdzie będzie wypierał z naszego rynku droższy prąd z węgla.

    M.

  • 100. Data: 2015-07-27 16:30:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 14:16:23 +0200, M. napisał(a):

    > Jednocześnie prąd w Niemczech jest tańszy od polskiego i jeśli tak dalej
    > pójdzie będzie wypierał z naszego rynku droższy prąd z węgla.

    To akurat nieprawda, nawet bez podatków i OZE jest droższy:
    http://wysokienapiecie.pl/images/cena_pradu_polska_n
    iemcy.png

    --
    Borys Pogoreło