  • 81. Data: 2015-07-17 16:50:07
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Gęściejsze rurki podniosą temperaturę?

    Jeśli nimi będzie płynąc ciecz o tej samej temperaturze to położone gęściej
    będą miały większa powierzchnię styku z wylewką a więc wylewka będzie miała
    wyższą temperaturę. Ta wyższa temperatura jest konieczna aby odpowiednia
    ilość ciepła pokonała opór parkietu i trafiła do pomieszczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 82. Data: 2015-07-17 17:21:17
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >będą miały większa powierzchnię styku z wylewką a więc wylewka będzie miała

    I zacznie wolniej odbierać ciepło od tych gęstszych rurek :-) Nie jest tak,
    że standardowe odległości maja właśnie zapewnić optymalną transmisję ciepła?

  • 83. Data: 2015-07-17 21:59:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2015 17:21:43 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > I zacznie wolniej odbierać ciepło od tych gęstszych rurek :-) Nie jest tak,
    > że standardowe odległości maja właśnie zapewnić optymalną transmisję ciepła?

    Rotfl :) Wyszlo szydlo z worka - ghoscik to techniczny analfabeta!

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2015-07-17 23:21:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    http://tnij.org/loveu2

  • 85. Data: 2015-07-17 23:28:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2015 23:22:27 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > http://tnij.org/loveu2

    Nie skorzystam, choc namawiasz od dawna :D

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2015-07-17 23:31:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Nie skorzystam, choc namawiasz od dawna :D

    I wbrew deklaracjom robisz to non stop :-D

  • 87. Data: 2015-07-20 12:52:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I zacznie wolniej odbierać ciepło od tych gęstszych rurek :-)

    Aż do osiągnięcia punktu równowagi pomiędzy ciepłem pobieranym z obwodu a
    oddawanym do pomieszczenia, ale ten punkt równowagi nastąpi przy wyższej
    temperaturze wylewki i sumarycznie więcej ciepła będzie oddawane do
    pomieszczenia. Choć oczywiście dwukrotnie gęściej rurki nie oznaczają
    dwukrotnie więcej ciepła oddawanego do pomieszczenia.

    > Nie jest tak, że standardowe odległości maja właśnie zapewnić optymalną
    > transmisję ciepła?

    Rozstaw rur w podłogówce jest z jednej strony jak najszerszy - aby
    optymalizować koszt rur i opory przepływu, ale oczywiście nie zbyt szeroko
    aby stojąc na podłodze jedna noga nie odczuwała innej temperatury niż druga
    (istotne przy płytkach ceramicznych, pomijalne przy drewnie).

    A z drugiej strony rurki mają iść jak najgęściej aby temperatura czynnika
    mogła być jak najniższa, ale oczywiście nie zbyt gęsto aby wylewka miała
    zakładaną nośność.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 88. Data: 2015-07-21 11:20:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >pomieszczenia. Choć oczywiście dwukrotnie gęściej rurki nie oznaczają
    >dwukrotnie więcej ciepła oddawanego do pomieszczenia.

    Nie tak prosto. Samo zagęszczanie rurek tylko do określonego momentu (wcale
    nie tak gęstych rurek) podniesie temperaturę. Później albo będziesz musiał
    zwiększyć ciśnienie (prędkość czynnika) albo temperaturę (czynnika).

    >A z drugiej strony rurki mają iść jak najgęściej aby temperatura czynnika
    >mogła być jak najniższa, ale oczywiście nie zbyt gęsto aby wylewka miała
    >zakładaną nośność.

    Nie tylko nośność - rurki na styk (pomijam to problem z zawracaniem) oddadzą
    mniej ciepła niż z przerwą.

  • 89. Data: 2015-07-21 13:05:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > (wcale nie tak gęstych rurek) podniesie temperaturę. Później albo będziesz
    > musiał zwiększyć ciśnienie (prędkość czynnika) albo temperaturę

    Pisałem o rurkach w których płynie ciecz o tej samej temperaturze.

    Skoro rurki będą gęściej to będzie większe oddawanie ciepła do wylewki (a z
    wylewki do pomieszczenia) a więc aby utrzymać tę samą temperaturę wody w
    obiegu musimy zwiększyć przepływ.

    To chyba oczywiste i wynika wprost z zasady zachowania energii skoro więcej
    jej trafi do pomieszczenia to i więcej musimy jej dostarczyć z kotła, przy
    stałej temperaturze jedyną zmienna jest przepływ.

    > Nie tylko nośność - rurki na styk (pomijam to problem z zawracaniem)
    > oddadzą mniej ciepła niż z przerwą.

    Każdy metr bieżący takiej rurki odda mniej ciepła (bo tylko do góry) ale
    sumarycznie cała rura w pomieszczeniu odda więcej bo temp wylewki
    bezpośrednio ponad rurą zawsze będzie większa niż ponad i trochę w bok -
    decyduje odległość i opór cieplny betonu. Ale różnice będą jakieś pomijalne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 90. Data: 2015-07-21 18:27:03
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Mowa była wyłącznie o zagęszczeniu rurek. Inaczej po co zagęszczać, skoro
    jest opcja na szybszy przepływ?