  • 11. Data: 2015-07-01 12:06:23
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:5592a820$0$8378$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Nie zbudujesz za 270 tys domu ok 100 m2 pod klucz. Z pompą ciepła,
    > podłogówką i solarami. Nawet w technologii szkieletowej wyjdzie drożej.

    Oczywiście że zbudujesz skoro mnie mój (200m2 po podłogach) kosztował ok.
    350 z wyposażeniem kuchni i łazienek. A nie używałem najtańszych materiałów
    a wręcz przeciwnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2015-07-01 14:04:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 12:06, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście że zbudujesz skoro mnie mój (200m2 po podłogach) kosztował
    > ok. 350 z wyposażeniem kuchni i łazienek. A nie używałem najtańszych

    Twój jest zeroenergetyczny?
    Przecież nie chodzi o zbudowanie byle jak za 270 tys, tylko bardzo
    starannie i z drogimi urządzeniami, które na starcie pochłoną ze 30 tys
    zł. Do tego polepszone izolacje ścian i okien. No i do tego zysk
    wykonawcy, bo to nie ma być budowa systemem gospodarczym.

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-07-01 14:34:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 lipca 2015 14:04:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Przecież nie chodzi o zbudowanie byle jak za 270 tys, tylko bardzo
    > starannie i z drogimi urządzeniami, które na starcie pochłoną ze 30 tys
    > zł. Do tego polepszone izolacje ścian i oki

    jesli sie zadba o ocieplenie wtedy urządzenia moga być niewielkie - kto wie czy nie
    wystczyloby grzec samym prądem i solarem a zrezygnowac z pc

    >No i do tego zysk
    > wykonawcy, bo to nie ma być budowa systemem gospodarczym.

    to juz sa załozenia przyjmowane zeby udowodnic ze sie nie da :-)

    b.

  • 14. Data: 2015-07-01 15:03:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 14:34, Budyń pisze:

    > jesli sie zadba o ocieplenie wtedy urządzenia moga być niewielkie - kto wie czy nie
    wystczyloby grzec samym prądem i solarem a zrezygnowac z pc

    > to juz sa załozenia przyjmowane zeby udowodnic ze sie nie da :-)

    Nie, nie, nie. Polityk mówił o domach do sprzedania klientom. Gotowych
    domach. Klienci nie mieli sami sobie ich budować.

    --
    MN

  • 15. Data: 2015-07-01 15:30:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Twój jest zeroenergetyczny?

    Nie jest ale to aż tak bardzo nie podnosi kosztów.

    > Przecież nie chodzi o zbudowanie byle jak za 270 tys, tylko bardzo
    > starannie i z drogimi urządzeniami, które na starcie pochłoną ze 30 tys

    Instalacja wentylacji i rekuperator, oraz instalacja CO i przyłącze gazowe
    pochłonęły u mnie sporo więcej :-)

    > zł. Do tego polepszone izolacje ścian i okien. No i do tego zysk
    > wykonawcy, bo to nie ma być budowa systemem gospodarczym.

    Mam ścianę 1W z Ytonga i zyski z nasłonecznienia, ludzi i sprzętów pokrywają
    1/3 zapotrzebowania na ciepło. Aby pokryły całość to trzeba by dołożyć ze
    20cm ocieplenia - to nie jest aż tak drogie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2015-07-01 18:38:11
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 01.07.2015 o 12:06, Ergie pisze:

    > Oczywiście że zbudujesz skoro mnie mój (200m2 po podłogach) kosztował
    > ok. 350 z wyposażeniem kuchni i łazienek. A nie używałem najtańszych
    > materiałów a wręcz przeciwnie.

    Czy jesteś w stanie przedstawić w miarę dokładny kosztorys?

    JK

  • 17. Data: 2015-07-01 19:41:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 lipca 2015 18:38:12 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > Czy jesteś w stanie przedstawić w miarę dokładny kosztorys?

    Całkiem niedawno publikował kosztorys- pszukaj w archiwum.

  • 18. Data: 2015-07-02 00:50:19
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam.
    Tak troche NTG,ale rzadko sie zdarza,żeby ktos wierzyl politykom.
    Znaczy-on powiedzial,a my mamy udowadniać,że faktycznie się da?
    dobry pan...Mógl powiedziec że stówa wystarczy...I jeszcze na parapetówke styknie.
    Powiedzial,to powiedzial,nie takie glupoty gadają.
    Niech udowodni,że sie da,to możemy gadać.
    pozdro dolniak

  • 19. Data: 2015-07-02 07:29:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 2 lipca 2015 00:50:20 UTC+2 użytkownik dolniak napisał:
    > Witam.
    > Tak troche NTG,ale rzadko sie zdarza,żeby ktos wierzyl politykom.
    > Znaczy-on powiedzial,a my mamy udowadniać,że faktycznie się da

    Nie udowadniac tylko wyrazic opinie. Ja (mając działkę - o tym ra razie nikt nie
    wspommniał) sadze ze taki badz dosc podobny dom bym wybudowal.
    W koncu raz dyskusja o budownictwie :)

    > dobry pan...Mógl powiedziec że stówa wystarczy...

    I wtedy bysmy ocenili ze łże - ale tez reki bym za to nie dał. Niech ktos wyskoczy z
    paru baniek to wymyslimy biznes i bedziemy stawiac taki wynalazki :)

    b.

    b.

  • 20. Data: 2015-07-02 09:24:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "JK" napisał w wiadomości grup

    > Czy jesteś w stanie przedstawić w miarę dokładny kosztorys?

    O swoim pisałem w wątku: "Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?" sprzed jakiegoś
    półtora roku.
    A na jesieni podałem dosyć szczegółowe podsumowanie budowy Jacka (z tym że
    to mniejszy dom) w wątku: "Budowa Jacka 3 - koszt"

    O widzisz dobrze że mi o nim przypomniałeś - musze go pogonić bo obiecał
    jakiś projekt poglądowy by go do tych postów dołączyć, a tygodnie mijają a
    tu nic a sam opis to za mało.

    Pozdrawiam
    Ergie