  • Data: 2020-07-09 15:54:28
    Temat: Re: Certyfikat energetyczny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Teoretycznie, tak. Tj. pod warunkiem, że mury pełne i grube, wylewka
    > spora a izolacja wyłącznie zewnętrzna. Czy w praktyce tak się dziś
    > buduje? Z domów (polskich) które dane mi było oglądać w ostatnich 10
    > latach, to były albo nowe budynki z cieniutkimi ściankami jakiegoś
    > "nowoczesnego" materiału i izolacją zewnętrzną pod tynkiem, albo to były
    > stare domy w których ludzie opudełkowali się od środka płytami KG i
    > jakąś wełną. W obu przypadkach zachowuje się to słabo podczas upałów...
    > Nie wykluczam jednak, że sposób budownictwa zależy od regionu, a ja nie
> [...]

    Z lepiejów to po prostu obłożenie starego muru styropianem z zewnątrz.
    To najczęściej widuję w Polsce, ale też w krajach gorących. Wewnętrznego
    opudełkowania z wełną nie zauważyłem.

    Też nie mam ogólnopolskich danych statystycznych dotyczących nowego
    budownictwa. A nawet jednostkowych mam mało. Ale chociażby z lektury
    tej grupy wnoszę, że słabo jest z tym. Często można przeczytać, że ileś
    styropianu *zastępuje* ceglany mur jakiejś grubości. Zastępuje? No nie,
    to jednak jest co innego! Liczenie tych wszystkich lambd jakoś idzie,
    są przykłady i poradniki w sieci, może nawet Specjalne Programy. Ale
    taki parametr, jak pojemność cieplna domu, to dla większości inwestorów
    rzecz zupełnie obca. I tajemnicza. Nikt tego nie liczy, choć rachunki
    są równie proste, co przy wyznaczaniu rezystancji termicznej przegród
    budowlanych.

    --
    Jarek