  • 1. Data: 2023-07-01 17:39:59
    Temat: Chyba nie doceniłem wolnego rynku.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przewidywałem ze do wyborów nieruchomości moga troche zdrożeć zeby nie wkurwiac
    posiadaczy 82% nieruchomości. NBP podał dane dotyczace cen za jakie kupowane za
    nieruchomośći i porownał z cenami ofertowymi. Najniższe obnizki cen były w segmencie
    mieszkań nowych. Przy używanych obnizki były od 10 do ponad 30%. Oczywiście rejon
    mia znaczenie i na przykład w Katowicach cena transakcyjna na rynku wtórnym jest o
    52% nizsza niz mieszkań nowych. Wygląda na to ze bańka budowlana zaczyna pękać. I ze
    rzad ze względu na bardzo ograniczony zakres bezpiecznego kredytu 2% nie będzie w
    stanie sprawić ze do wyborow ceny nie spadna. Duze obnizki cen na Sląsku wskazują jak
    delikatny jest system oparty na demografii. Tam średnia dłudosc zycia jest niewiele
    krótsza od sredniej dla całej Polski.

  • 2. Data: 2023-07-01 18:31:13
    Temat: Re: Chyba nie doceniłem wolnego rynku.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 17:39 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Duze obnizki cen na Sląsku wskazują jak delikatny jest system oparty na
    > demografii. Tam średnia dłudosc zycia jest niewiele krótsza od sredniej

    Czytasz, ale nie rozumiesz języka pisanego stąd masz wnioski od czapy:

    https://www.fxmag.pl/artykul/ceny-mieszkanw-polsce-s
    padaja-jak-szalone-pobity-zostal-nowy-rekord-z-duzej
    -chmury-maly-deszcz

    "Według wstępnych szacunków opartych na danych PKO Banku Polskiego średnia
    cena transakcyjna m kw. mieszkania na rynku pierwotnym w 6 największych
    miastach w 1q23 wzrosła o 3,9% q/q i 4,7% r/r wobec wzrostu o 5,3% r/r w
    4q22. W pozostałych 10 miastach wojewódzkich cena wzrosła o 2,4% q/q i
    7,9% r/r wobec wzrostu o 9,8% r/r w 4q22"

    Pewnie jak większość myślisz, że jak inflacja spada to ceny w sklepach też
    muszą spadać i wrócą do poziomu sprzed pandemii?

    Wrócą jak będzie światowy kryzys.

    TG

  • 3. Data: 2023-07-01 22:08:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 1 lipca 2023 o 18:31:16 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > Pewnie jak większość myślisz, że jak inflacja spada to ceny w sklepach też
    > muszą spadać i wrócą do poziomu sprzed pandemii?

    Aha. Czyli ceny wzrosły i przed wyborami nie spadną. PiS ma jednego dużego babola z
    głowy i większa szansę na wygranie wyborowi. A bańka związana z nieruchomościami
    pęknie dopiero po wyborach. Uspokoiłeś mnie.

  • 4. Data: 2023-07-02 07:50:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 22:08 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > dużego babola z głowy i większa szansę na wygranie wyborowi. A bańka
    > związana z nieruchomościami pęknie dopiero po wyborach. Uspokoiłeś mnie.

    Mniejszy wzrost to nadal wzrost a nie spadek.
    Daj linka do Twojego artykułu to Ci wyjaśnię co tam napisali.

    TG

  • 5. Data: 2023-07-02 12:04:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 lipca 2023 o 07:50:53 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    -chmury-maly-deszcz

    > Mniejszy wzrost to nadal wzrost a nie spadek.
    > Daj linka do Twojego artykułu to Ci wyjaśnię co tam napisali.

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/takich-upu
    stow-na-mieszkania-nie-bylo-od-trzech-lat-nawet-dewe
    loperzy-miekna/6m5nrsf

  • 6. Data: 2023-07-02 13:03:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 12:04 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/takich-upu
    stow-na-mieszkania-nie-bylo-od-trzech-lat-nawet-dewe
    loperzy-miekna/6m5nrsf

    Tak jak napisałem, nie rozumiesz tego co czytasz.
    Ten artykuł nie jest o spadku cen nieruchomości, te niestety nadal rosną,
    trochę wolniej ale rosną.
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/mieszkania
    -w-warszawie-coraz-drozsze-blisko-kolejnej-bariery/5
    10wyj3

    Podsumowanie artykułu jest w nagłówku:
    "Co innego cena ofertowa mieszkania, a co innego cena, po jakiej
    ostatecznie dojdzie do transakcji. Dane NBP wskazują, że na rynku wtórnym
    z góry można odliczać nawet kilkanaście procent, gorzej z deweloperami.
    Jednak i ci zaczęli w pierwszym kwartale br. schodzić z ceny bardziej niż
    w poprzednich kwartałach."

    I teraz zagadka specjalnie dla Ciebie, zapłacę więcej gdy od ceny 10000
    zł/m2 wytarguję 20% rabatu czy wtedy gdy od 8000/m2 dostanę 10% rabatu?
    W pierwszym przypadku mimo, że rabat jest duży (utargowałem 20% z ceny) ,
    zapłacę 8000/m2. W drugim przypadku m2 kosztuje 7200 zł.
    Cena transakcyjna aż o 20% mniejsza niż ofertowa a za mieszkanie i tak
    zapłacę więcej.
    I tak to jest z cenami tych nieruchomości.

    TG

  • 7. Data: 2023-07-02 13:49:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 lipca 2023 o 13:03:08 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > zapłacę więcej.
    > I tak to jest z cenami tych nieruchomości.

    To mnie uspokoiłeś. Ponieważ zostałem uznany za dyzrnego pisiora to muszę
    solidaryzowac się z PiSem. Spadek cen mieszkań przed wyborami byłby dla PiSu bardzo
    niekorzystny. To moze wytłumacz mi jak to możliwe ze mieszkania drozeją a czynsze
    najmu się obnizają? Taka informacja jest doskonała dla PiSu. Bo jest 82%+4%
    zadowolonych.

  • 8. Data: 2023-07-02 14:07:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:49 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To moze wytłumacz mi jak to możliwe ze mieszkania drozeją a czynsze
    > najmu się obnizają?

    Daj linka do tych spadających cen najmu,
    Po pobieżnej analizie linków w necie wychodzi, że niestety rosną:

    https://direct.money.pl/artykuly/porady/ile-kosztuje
    -wynajem-mieszkania

    "W styczniu 2022 roku, średnia cena najmu mieszkań w Polsce wynosiła 2
    242,50 zł. Jednak w styczniu bieżącego roku najemcy musieli wydać średnio
    o ponad 28 proc. więcej. Największy wzrost, aż o ponad 36 proc.,
    odnotowano w przypadku wynajmu lokum w Krakowie, z kolei najmniejszy w
    Warszawie - o nieco ponad 22%."

    TG

  • 9. Data: 2023-07-02 14:30:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 2 Jul 2023 04:49:28 -0700 (PDT), w
    <ae06c99c-1e13-4cf4-9e04-216c1b33b04bn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > To moze wytłumacz mi jak to możliwe ze mieszkania drozeją a czynsze najmu się
    obnizają?

    Chyba w twojej głowie spadają...

  • 10. Data: 2023-07-02 14:30:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 lipca 2023 o 14:07:30 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > o ponad 28 proc. więcej. Największy wzrost, aż o ponad 36 proc.,
    > odnotowano w przypadku wynajmu lokum w Krakowie, z kolei najmniejszy w

    Dlaczego niestety rosna? To dobrze ze rosną. Ludzie wydali mnostwo kasy na mieszkania
    na których chcieli zarabiać na najmie. Chcieli zeby z czynszu wystarczylo na splate
    kredytu, koplaty stale I zeby jeszcze cos zostało. A ty ze niestety. Link co
    chciałeś.
    https://www.propertynews.pl/mieszkania/na-rynek-najm
    u-mieszkan-wraca-normalnosc,133951.html