  • Data: 2016-12-28 15:54:38
    Temat: Re: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.12.2016 o 21:06, Majka pisze:
    (...)
    > Fatalnie mi wyszło, może teraz będzie lepiej:
    >
    > https://photos.google.com/share/AF1QipMy0UEyzBf-IgGv
    LWLqKoe5mo5QjoEikLrjgQu0gCFakM16woZQ33FoP3AAb74yPw?k
    ey=Y3AybEo2NTNPWXBjcFByVnd5aFQ2ZU43dVVwV3pB

    > Pierwsze zdjęcie to dawny migdałek, z którego wyszła mirabelka (szczepiony chyba na
    mirabelce).

    > Drugie zdjęcie to chyba śliwa. Nie owocowała nigdy. Liście takie same jak drzewo z
    pkt.1, te same mszyce atakują drzewa 1i 2 jednocześnie.

    > Trzecie zdjęcie: Śliwa. Kiedyś, 4-5 lat temu owocowała obficie. Z roku na rok
    mniej.

    > Czwarte: Morela. Rośnie intensywnie w górę, bardzo szybko, wyłącznie pionowe wilki.
    Drzewo u mnie od 6 lat, dwa lata temu wydało pojedyncze owoce, ostatnim rokiem
    żadnego.

    > Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?
    >
    > Majka

    Drzewa pestkowe zaleca się ciąć po zbiorach owoców.
    Poczytaj tutaj o cięciu śliw:
    tutaj forum
    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&t=155
    33&start=14
    i opis
    http://budujesz.info/artykul/jak-i-kiedy-prawidlowo-
    ciac-sliwy-odpowiadamy,1243.html

    Nigdy moich drzew nie przycinam w styczniu.
    Najwcześniej po koniec lutego a nawet w marcu zaczynam ciąć jabłonie,
    grusze i brzoskwinie (nektaryny).
    Śliwy, czereśnie i wiśnie czasami trochę wiosną oraz po owocowaniu.

    Krycha.