  • Data: 2019-09-21 16:47:02
    Temat: Re: Ciemność widzę!
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2019 o 08:19, Budyń pisze:

    > termoogniwa sa znane od dawna. Źródłem energii jest różnica temperatur, nie ma
    żadnego "promieniowania czystego nocnego nieba" które mozna wykorzystać.
    > Zatem chłopaki połozyli na dachu cos w rodzaju ogniwa peltiera, od dołu cieplej, od
    góry chłodniej, ogniwo daje moc. Znikomą bo i znikoma różnica temperatur.
    > Kompletnie bez sensu tak po mojemu.

    No, tak to wygląda. Po Twojemu. Pewnie pan Li i pan Fan z Doliny
    Krzemowej chcieli wyłudzić granty i zwykły kisiel nazwali budyniem,
    znaczy się ten "prosty aluminiowy dysk pokryty farbą" to w istocie
    zwykłe ogniwo Peltiera. Dobrze mówię, Budyń?.
    Ale te wykształciuchy już tak mają, nie tylko amerykańskie zresztą:
    https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1025816,naukowc
    y-z-agh-podejrzani-o-wyludzenie-ponad-2-mln-na-fikcy
    jne-granty.html