  • Data: 2014-08-25 22:33:25
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-25 o 14:58, uzytkownik pisze:
    > Wszystko można :)
    > Można zastosować zawór mieszający termostatyczny na wyjściu z bojlera,
    > ale nie zaleca się grzać wody w bojlerze do wysokich temperatur ze
    > względu na szybsze zakamienianie się bojlera oraz na zwiększone straty
    > cieplne.
    Słyszałem, że w niższych temperaturach mogą rozwijać się jakieś
    bakterie. Jaka mniej więcej powinna być optymalna temperatura?

    > Jak chcesz nagrzać całą objętość zbiornika to musisz kupić pionowy
    > bojler wiszący z grzałkami od dołu. Wtedy nagrzejesz całą objętość wody.
    > Ponadto pionowe bojlery podczas korzystania z wody nie wychładzają się
    > tak szyb ko jak bojlery poziome, w których napływająca, zimna woda
    > szybko się miesza z ogrzaną wodą.
    Myślałem raczej o pionowym zbiorniku. Przygotowuje małe pomieszczenie
    techniczne, gdzie powinien się ładnie wkomponować w róg.

    > Jeżeli chcesz wodę do kąpieli to przyjmij uproszczoną zasadę, że
    > minimalna objętość bojlera dla jednej osoby to 150 litrów + 50 litrów na
    > każdą kolejną osobę w rodzinie. Przykładowo jak rodzina liczy sobie 4
    > osoby to musisz mieć bojler o objętości 150 + 50 + 50 + 50 = 300 litrów.
    To ja bym potrzebował 350l :-> Są takie? Według mnie trochę przesadziłeś
    i 150-200l do domku letniskowego to będzie wielkość wystarczająca :-)

    Maciek