  • Data: 2014-08-26 18:56:44
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-25 22:33, Maciek pisze:

    > Słyszałem, że w niższych temperaturach mogą rozwijać się jakieś
    > bakterie. Jaka mniej więcej powinna być optymalna temperatura?

    Zgodnie z obecnymi wymaganiami prawnymi nie mniej jak 55 i nie więcej
    jak 60 stopni i okresowym podgrzewaniem do 70 stopni w celu
    zdezynfekowania zbiornika.
    Wymagania te związane są z bezpieczeństwem

    > Myślałem raczej o pionowym zbiorniku. Przygotowuje małe pomieszczenie
    > techniczne, gdzie powinien się ładnie wkomponować w róg.

    To zapewne myślisz o zasobniku stojącym, a nie wiszącym.
    Jeżeli to będzie zasobnik stojący to pamiętaj, że grzałki są montowane w
    połowie tego zasobnika i grzałki wtedy nie ogrzewają całej objętości,
    lecz głównie nagrzewają wodę ponad grzałkami, a poniżej grzałek woda
    jest znacznie chłodniejsza. Wobec tego może się okazać, że zasobnik
    stojący 150-200l będzie stanowczo za mały, bo tej ciepłej wody to będzie
    tylko ok. 2/3 zasobnika.

    > To ja bym potrzebował 350l :-> Są takie?

    Są nawet 800 i 1000, a nawet i 1500 litrów i większe :)

    > Według mnie trochę przesadziłeś
    > i 150-200l do domku letniskowego to będzie wielkość wystarczająca :-)

    Jeżeli masz zamiar korzystać tylko i wyłącznie w okresie letnim to może
    Ci wystarczyć wiszący, pionowy zasobnik o pojemności 150- 200l, bo latem
    ludzie mają tendencję do kąpieli w chłodniejszej wodzie niż w okresie
    zimowym.