  • Data: 2014-09-08 09:42:02
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czemu durnego? Dwa zasobniki, dwie grzałki, dwa razy taka moc...

    Pisałem wyraźnie o grzaniu w warunkach niewystarczającej mocy. Gdy mocy jest
    ile dusza zapragnie to nie ma znaczenia czy zamontujemy mały zasobnik i
    grzałkę 2kW czy dwukrotnie większy i grzałkę 4kW. Ale jeśli mocy mamy tylko
    2kW to lepiej grzać mały zasobnik niż duży.

    > wymuszenia uwarstwienia (a większość ogrzewaczy to jednak tego nie ma -
    > pionowa grzałka zaczynająca się przy samym dnie sporą konwekcję wymusza
    > wyrównując temperaturę w całej objętości) rzeczywiście dwa po 150 l z
    > grzałką powiedzmy 2kW nagrzeją się szybciej jak jeden 300 l z grzałką 3
    > kW. Ty o zaawansowanej technice, on o najprostszym bojlerze.

    Jak brakuje mocy to rodzaj bojlera ma drugorzędne znaczenie. Bo chyba nie
    wierzysz w idealne uwarstwienie głoszone prze Użytkownika (Tak że cała
    dostarczona energia zgromadzi się w górnej połówce zbiornika warstwowego i w
    ogóle nie nastąpi mieszanie) ?

    Pozdrawiam
    Ergie