  • 11. Data: 2011-10-06 07:11:42
    Temat: Re: Co o tym myślicie?
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > Ale przecież dawniej, mury o których piszesz były 1W i malowane były

    > wapnem z zewnątrz jak i białkowano ściany od wewnątrz. Czy to znaczy, że

    > w środku były suche jak pieprz ?

    > pozdrawiam

    > rafał

    Nie mierzylem wilgotnosci murow ani zapewne mieszkancy, ale nie narzekali.
    Wilgoc pojawiala sie w domach najczesciej gdy zaczal przeciekac dach, pekla
    rura od rynny lub przeciekala wodociagowa, czy tez z powodu braku izolacji
    poziomej. I w tych przypadkach dochodzilo do odparzania tynkow.
    To "odparzanie" bylo spowodowane zapewne tym, ze nawodniony tynk, zima
    zamarzal i normalnie odspajal sie od cegly.
    Tu w Ameryce widzialem wiele kominow, zdegradowanych do tego stopnia, ze
    zaczely z nich odpadac kawalki lub cale cegly. Niektore byly kilkakrotnie
    malowane na bialo farbami olejnymi zatem nieprzepuszczalnymi dla wody. I stad
    moje obawy, ze to bylo jedna z przyczyn ich degradacji.
    Murowany z cegly komin pracuje w dosc ciezkich warunkach gdyz i deszcz pada
    do srodka i wystepuja duze roznice temperatur, dym tez ma duza wilgotnosc.
    Powstawaly pekniecia i to wszystko moglo sie skumulowac. Kilka nawet sam
    naprawialem, polegalo to z reguly na jego demolce i odbudowie od dachu.
    Stosowalem zaprawe cementowo-wapienno-piaskowa i jak na razie stoja cale i
    trzymaja sie zdrowo. Malowalem na bialo podkladem lateksowym, ktory nie daje
    calkiem szczelnej powloki. Ale chyba najwazniejsza rzecza bylo solidne
    zazbrojenie korony komina odlewanej z betonu, ktora pelni role jego daszku,
    ktory nie ma prawa popekac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 12. Data: 2011-10-06 07:31:32
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]
    budowlanej

    szczelna

    ostroznosc.

    > miło cie czytać :-) Aczkolwiek dla współczesnych tynkow cienkowarstwowych na
    polozonych styropianie niewiele to wnosi - bo przeciez raczej nie wrócimy do
    tynków wapiennych. Takie czasy.

    > b.
    Oczywiscie. Ja mialem na mysli np stare kamienice krakowskie, ktorych elewacji
    ze wzgledow ochrony zabytkow raczej sie styropianem nie traktuje. Chociaz moj
    blok juz ocieplono 10 cm grubosci styro. Ten cienkowarstwowy tynk zbrojony
    siatka to oczywiscie inna para kaloszy i nawet gdyby on byl dla wody
    przepuszczalny to nic zlego sie nie podzieje a i ew. straty ciepla na
    odparowanie wody z niego po deszczu nie bylyby jakies znaczace.
    No ale kominow o ktorych wspomnialem w sasiednim liscie jeszcze sie styro nie
    izoluje.
    Przy okazji wqrwia mnie fakt, ze przez najblizsze chyba 10 lat bedziemy
    splacac koszty ocieplenia tego bloku a rachunki za cieplo pozostaly na
    poziomie z przed ocieplenia. A ostanio, nie duzo bo tylko o kilkadziesiat
    zlotych znowu wzrosly oplaty spoldzielcze. Ponad polowa mojej emerytury idzie
    na oplaty mieszkania. A jeszcze strasza wprowadzeniem podatku katastsrajnego
    czy jakos tam tak, ze w sumie nie wiem czy wyrobie...
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2011-10-06 07:59:12
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > na oplaty mieszkania. A jeszcze strasza wprowadzeniem podatku
    > katastsrajnego
    > czy jakos tam tak, ze w sumie nie wiem czy wyrobie...

    naród pogłosuje na PO, ten doprowadzi kraj do ruiny, i zeby nie zbankrutowac
    takiz podatek wprowadzi mimo spolecznych protestow. Tylko dlatego ze dla tej
    partii liczy sie tylko "tu i teraz" - nie ma zadnej odwagi spojrzec w
    przyszlosci i juz teraz zacząć obcinac wydatki zeby katastrofy uniknąć....
    Głosujecie, głosujcie... Ja na nich głosowalem, drugi raz mnie w ..uja nie
    zrobią.

    Eeee, miało być o ociepleniu... To ja, ten tego - ociepliłem :-)

    b.

  • 14. Data: 2011-10-06 08:46:57
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Głosujecie, głosujcie... Ja na nich głosowalem, drugi raz mnie w ..uja nie
    > zrobią.

    Jak poszukasz, to pewnie znajdziesz lepsze miejsca do politykowania niż to.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6520
    (20111005) __________

  • 15. Data: 2011-10-06 18:08:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy nie naraze sie znowu komus, ze za duzo pisze ale zaryzykuje i
    > juz
    > pisze co o tym mysle.

    Hi Tornad, milo Cie tu znowu widziec.
    Co tam w Hameryce?