    From: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co to za grudki w wylanej lawie?
    Date: Wed, 18 Nov 2009 10:29:16 +0000 (UTC)

    Tia. Czy stajnie budowane przez twojego dziadka jeszcze stoją ?

    Pewnie byś się zdziwił jak długo potrafią stać budynki robione wcale nie
    metodami współczesnymi i jak odporne są na klimat i czas.
    Ja ostatnio rozbierałem dom zbudowany w roku 1918 czyli jakieś 90 lat temu.
    Fundamenty zrobione z kamienia, kolejna warstwa z cegły, bez żadnego betonu,
    ław itp. Gdyby nie to, że dom przeszkadzał na działce pewnie postałby jeszcze
    kolejne 90 lat bez większych problemów. Drzewo nawet nie było zjedzone przez
    żadne robactwo zdrowe i wytrzymałe jak nówka nieśmigana.
    Trochę szkoda, że takie drzewo poszło na opał ale niestety nie znalazłem
    nikogo, kto byłby zainteresowany przeniesieniem całego budynku w inne miejsce.
    Niemniej jednak w tym samym czasie były budowane w tej samej technologii
    budynki gospodarcze, które stoją i służą do dzisiaj bez większego remontu.