    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 11 Oct 2021 05:10:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 11 October 2021 at 13:38:15 UTC+2, nadir wrote:
    > Zainteresuj się akumulatorami FIAMM 12SMG130
    > Producent deklaruje, że przy 50% rozładowaniu mają ponad 2000 cykli.
    2000 / 400 dni = 5 lat

    to jest standard w przypadku akumulatorów samochodowych
    a nawet 8 lat Bosch

    Pisanie o procentowym rozładowaniu jest błędne, gdyż to kontroler reguluje napięcie
    ładowanie, rozladowania i ustala limity, a nie sam akumulator,
    ani producent akum,ulatorów nie produkuje dedykowanych kontrolerów ładowania,
    zatem ta informacja wprowadza w błąd, gdyż kontroler ładowania i przetwornica nie
    maja data.loggera i nie zapiszą napiecia rozładowania wszystkich cykli.

    Czyli klient będzie twierdził, że rozładowywał do 50% a producent powie że do 100% i
    uniewazni gwarancję po 2 latach

    Nikt nie będzie tego analizował na wykresie w pfd-ie, bo się tego po prostu nie da
    zrobić

    Ładowałem aku Panasonic od UPS i jeden się naładował do 13,5V i trzymał, a drugi do
    12,5V i trzymał

    Kontroler łądowania i przetwornica mają zaszyte w procesorze napięcia maksymalne/
    minimalne użytkowania aku z PV i konsument nie ma na to żadnego wpływu.

    Kontroler może, ale nie musi podawać ile pojemności aku pozostało i na ile wystarczy
    pod aktualnym obciązeniem.

    Zatem liczy się parametr odłączenia aku od urządzeń pobierających energię, jak w
    UPS-ie, czyli jakie jest napięcie wyłączenia UPS
    a klient nie ma na niego żadnego wpływu, bo ustalany przez producenta UPS a nie aku