    Subject: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 11 Oct 2021 19:53:24 +0200

    W dniu 11.10.2021 o 13:02, sirapacz pisze:

    > dostałem odpowiedź od producenta Jenox (mam ich akumulator w przyczepie
    > i chciałem zrobić baterię akumulatorów do pv).
    > Crosspost bo to w sumie obie grupy mogą być zainteresowane.
    >
    > "Dla serii akumulatorów Hobby deklarujemy minimum 150 cykli do 50% (DoD)
    > pojemności rozładowania, natomiast dla serii AGM minimalna ilość cykli
    > wynosi 300. Napięcie akumulatora końca rozładowania dla cykli 50 % (DoD)
    > wynosi w granych 11,8 -12,0 V. Natomiast napięcia końca rozładowania na
    > poziomie 10-11 V jest rozładowaniem akumulatora w 100 % (DoD) co przełoży
> [...]

    Właśnie omijam ten problem...ale cena AGM nie jest zadowalająca.

    Wymyśliłem inaczej. Dotąd miałem panel 100W i akumulator 60Ah, właśnie
    akumulator mi zdycha po 2 latach. Mam drenaż akumulatora/obwodu na
    poziomie 15-20W (alarm, router GSM i kamery na działce). Latem jest OK
    ale zimą, pomimo odcięcia zasilania na poziomie 11V już mi nie wyrabia i
    zdycha szybciej niż rok temu bo słoneczko operuje krócej. Dorobiłem
    sobie wiatrak 0,5 kW ale wiatru też mało.

    Wymyśliłem jak to obejść i właśnie zakupowuję panel 280W i podłączam
    akumulator 220Ah. Dane będę miał za rok. Mając ten sam drenaż, przy tej
    pojemności akumulatora oraz panelu 280W, znacznie zmniejszę drenaż tego
    aku do konkretnego spadku napięcia a moc panela wyrówna mi ładowanie
    nawet w dni pochmurne. Z obecnego 100W mam 0,5A w takie dni i liczę że
    dostanę co najmniej 1A z panelu 280W a dni słoneczne spokojnie popłynie
    10A (obecnie 5A) co pozwoli uzupełnić zapasy energii. Mając "bardziej"
    naładowany akumulator, powinno to znacznie wydłużyć jego "życie" przy w
    miarę rozsądnej cenie akumulatora.

    Inna sprawa, że mam darmowy dostęp do lekko zużytych akumulatorów z
    TIRów, więc na początek takiego aku użyję :) Panele FV o mocy 280V
    ostatnio są dość tanie i oczywiście można stosować wincyj. Wymyśliłem
    jak dotąd, że to powinno mi wystarczyć.

    Dołączyłem sobie do zestawu woltomierz WiFi (supla) i mam zajebiste
    wykresy z których idzie wyciągnąć fajne informacje :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>