  • Data: 2015-05-09 19:15:47
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnmksfjr.lfb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Typowa wątroba ma moce przerobowe rzędu 10g na godzinę.
    > Do tego jeszcze parowanie przez płuca, niemetabolizowane.

    No to 10g czystego etanolu to dużo jest... Tu coś piszą o tym:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_drink
    A orientujesz się do ilu tych promili we krwi rośnie stężenie maksymalnie po
    wypiciu tych 10g? Bo jest jakieś tempo wchłaniania, tempo metabolizmu i
    usuwania przez płuca - gdzieś się te krzywe muszą zrównać i jest maks
    stężenia przez chwilę, a potem już maleje.

    > Ale jest efekt taki, że jak ktoś sobie dobrze pociągnie
    > dla zdrowotności, to potem w pewnym momencie stwierdza,
    > że już całkiem trzeźwy. A to nie do końca tak.

    :-))))

    Ale ja nie mówię o piciu, piciu, piciu i wpadaniu pod stół, tylko jednym
    piwie do pizzy czy kiełbaski z rożna u kolegi i powrót samochodem z takiej
    kolacji.

    > Gdyby to stężenie osiągał nie "od góry", lecz
    > "od dołu", to by je wyczuł. Histereza taka.

    Tak, tak... :-)

    > Tu może manifestować się inne zjawisko. Przy 0,8 niektórzy osiągają
    > fazę "ja psrzecieżż jestam caałkiem tzrzeźwy, prawie nic nei piłem,
    > jesszcze tylko jeeden i jush jadem". Dlatego 0,8 określiłem jako
    > przesadę. Ale widać, że Polacy z Illinois aż tak przsadni jak ja
    > nie są.

    Ciekawi mnie jaki jest tenże "maks" %% po jednym piwie...