  • 1. Data: 2022-01-10 17:19:21
    Temat: Czarny scenariusz. Rata kredytu pochłonie nawet całą pensję
    Od: a a <m...@g...com>

    Czarny scenariusz. Rata kredytu pochłonie nawet całą pensję

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/rata-
    kredytu-pochlania-juz-60-proc-pensji-a-bedzie-jeszcz
    e-gorzej/g45mx32

  • 2. Data: 2022-01-10 17:44:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:67900e6e-f23f-4d43-b59e-7b487783c26an@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

> [...]
    >
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/rata-
    kredytu-pochlan
    > ia-juz-60-proc-pensji-a-bedzie-jeszcze-gorzej/g45mx3

    Najgorzej jest pod tym względem w województwie warmińsko-mazurskim.
    Przy kredycie na 400 tys. zł i 25 lat rata pochłania blisko 64 proc.
    średniego wynagrodzenia na rękę

    w 2001r też płaciłem 60%

    --
    Piter

    budujesz dom? kup rodzinie ciepłe swetry

  • 3. Data: 2022-01-10 18:02:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 10 January 2022 at 17:44:10 UTC+1, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Piter
    >
    > budujesz dom? kup rodzinie ciepłe swetry
    Znajoma kupila mieszkanie i ma splacic 700.000 zl

    ja te raty będa tak szybko wzrastać to przyjdzie jej splacic nie 1,500,000 zł
    a 3 miliony i do konca życia nie splaci a wcześniej komorniki przejmą i sprzedadzą za
    polowę ceny na licytacji a jej raty zaliczą jako czynsz 5000zł miesięcznie.

  • 4. Data: 2022-01-10 20:21:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 17:44:10 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > --
    > Piter
    >
    > budujesz dom? kup rodzinie ciepłe swetry
    Jak w piosence że życie to skrajności dwie. Albo ma się bardzo dobrze albo bardzo
    źle. Jednym bedzie gorzej a innym lepiej. Nie było przymusu brania kredytów i na
    dodatek dane demograficzne do Polski nie zostały utajnione. Nie mam żadnego kredytu.
    Ceny są konstruowane pod zdolność nabywca klientów. Banki za chwilę zaczną wysysać z
    rynku ogromne pieniądze. Brak nawisu inflacyjnego u ludzi stabilizuje ceny na niskim
    poziomie. Czeka mnie długi okres niskich cen. To czym mam się martwić?

  • 5. Data: 2022-01-10 20:26:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 20:21 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Brak nawisu inflacyjnego u ludzi stabilizuje ceny na niskim poziomie.
    > Czeka mnie długi okres niskich cen. To czym mam się martwić?

    Robimy zakład (o przekonanie), że do czerwca średnie ceny artykułów
    spożywczych wzrosną o 20%? - możemy nawet zbudować wirtualny koszyk w
    oparciu o gazetkę z Lidla czy innej biedronki.

    TG

  • 6. Data: 2022-01-10 21:04:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:0f61dea8-a70e-4b9c-825a-77ad5a444d97n@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

    > Znajoma kupila mieszkanie i ma splacic 700.000 zl

    Ciekawe gdzie bo przy takich kwotach można się zastanowić
    np nad lokalem w NRD.

> [...]
    > komorniki przejmą i sprzedadzą za polowę ceny na licytacji a jej
    > raty zaliczą jako czynsz 5000zł miesięcznie.

    może wredy będzie zarabiać 2x więcej

    Zawsze gromadzi sobie a nie tuczy innych. Zawsze można sprzedać zanim
    przyjdzie komornik.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 7. Data: 2022-01-10 21:31:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 20:26:53 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > spożywczych wzrosną o 20%? - możemy nawet zbudować wirtualny koszyk w
    > oparciu o gazetkę z Lidla czy innej biedronki.

    Do czerwca którego roku? Jeśli tego to masz sporą szansę wygrać bo jeszcze owczy pęd
    na kupowanie na kredyt się utrzymuje. Demografia opisuje zjawiska trwające latami a
    nie tygodniami. W szczyt zgonów że starości wejdziemy za ~sześć lat. Do pierwszego
    załamania finansów ludzi dojdzie nie wcześniej niż za poltora roku. Wtedy pojawi się
    widoczna na rynku nadwyżka pustostanów.

  • 8. Data: 2022-01-10 21:37:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 21:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > starości wejdziemy za ~sześć lat. Do pierwszego załamania finansów ludzi
    > dojdzie nie wcześniej niż za poltora roku. Wtedy pojawi się widoczna na

    Tego roku.
    Napisałeś: "Czeka mnie długi okres niskich cen. To czym mam się martwić?".
    Nie przypuszczałem, że Ty o inwestycjach w nieruchomości piszesz.
    Jedzenie i picie na bank podrożeje do czerwca, oby tylko o 20%. Czy
    lokomotywy w dłuższej perspektywie stanieją - o to się nie założę...

    TG

  • 9. Data: 2022-01-10 23:12:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 10 January 2022 at 21:37:04 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Jedzenie i picie na bank podrożeje do czerwca, oby tylko o 20%. Czy
    > lokomotywy w dłuższej perspektywie stanieją - o to się nie założę...

    nieruchomości to nawis inflacyjny i cena spadnie o 50% gdy wymrze 100 milionów na
    świecie

    ale żarcia nie przybędzie, bo Holandia wyłączyła tysiąc e szklarni bo gaz podrożał
    600%
    i cena żarcia podrożeje o kolejne 100% , mleko do 5zł za litr, sery żółte do 30zl/ kg

    Latem żarcie stanieje, bo gaz zostanie wyłaczony

  • 10. Data: 2022-01-10 23:54:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 21:37:04 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Jedzenie i picie na bank podrożeje do czerwca, oby tylko o 20%. Czy
    > lokomotywy w dłuższej perspektywie stanieją - o to się nie założę...

    Życie nie trwa do czerwca. Chciałbym pożyć jeszcze że dwadzieścia lat z plusem.
    Zgadzam się z Tobą że jedzenie albo inaczej żeby się nie rozdrabniać spożywka
    zdrożeje. Jeszcze ludzie idą rozpędem na oparach. Zwłaszcza ci co mają kredyty. Mieli
    chwilę luzu z niskimi stopami procentowymi. Ale teraz obroża zacznie się zaciskać a
    smycz zrobi się krótsza. Dużo pieniędzy z rynku ścięgna banki. Odbije się to na
    popycie. Jak spada popyt to sprawia że ceny nie rosną tak jak by rosły gdyby popyt
    nie spadł. A mogą również spadac. Zanim wyjdzie na jaw że inwestycje w nieruchomości
    były chybione rząd wprowadzi podatek od pustostanów. Do podatku od pustostanów po
    stronie wydatków ludzi którzy mają puste mieszkania bo nie ma chętnych na kupno lub
    wynajęcie bez musieli doliczyć czynsz i stale opłaty różne jakie są związane z
    nieruchomościami. A w tle tego wszystkiego będzie ubytek ludzi porównywalny z
    ubytkiem jaki był w czasie II Wojny Światowej. Na Ukraińców bym nie liczył. Oni
    wyjeżdżają od siebie aby zarobić. Niemcy i inni dadzą im zrobić więcej niż my.