    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Czujnik do zamrażarki
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 21 Sep 2018 12:03:47 GMT

    On Fri, 21 Sep 2018 03:33:45 -0700, Kris wrote:
    > Aby takich sytuacji uniknąć obmyśliłem sobie że potrzebowałbym jakieś
    > ustrojstwo które włożone do zamrażarki jak wykryje że temperatura
    > wzrośnie do minus 10 powiedzmy to będzie piszczało dzwoniło itp
    > Oczywiście czujnik w środku a piszcząca część ustrojstwa na zewnątrz
    > Połączenie kablowe, zasilanie z sieci(nie żądne baterie). Stosowny
    > zasilacz sobie dobiorę jakby co Jakies propozycje co by mi pasowało?

    Żółte ludzie już dawno to wymyślili :)

    https://www.amazon.com/Easy-Read-Refrigerator-Thermo
    meter-Temperature/dp/
    B01BMNTVQM/ref=sr_1_4

    Z tym zasilaniem z sieci to trochę zonk, bo układ powinien także (a może
    nawet w szczególności) wykrywać wzrost temperatury w razie awarii
    zasilania.

    A jeśli już musi być podpięte do sieci to... Może zwyczajne Raspberry Pi
    z podpiętym do wejścia analogowego termistorem na sznurku? Zamiast
    piszczeć w garażu mógłby wysłać mejla "ciepło mi".

    Alternatywnie Arduino z modułem GSM ale to już wyższa poprzeczka.

    Swoją drogą, najczęściej w przypadku usterki zamrażarka przestanie
    pobierać prąd, więc jakimś rozwiązaniem nieco "dookoła" mogłoby być
    wykrywanie np. że sprzęt pobrał z sieci mniej niż 0.5 kWh w przeciągu
    ostatnich 4h. Nie pokryje to 100% wypadków, ale jest za to całkiem
    bezinwazyjne.

    Mateusz