  • 1. Data: 2010-10-06 12:44:33
    Temat: Czy 24 +12 to optymalna kombinacja ?
    Od: "unet" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie,

    Sprawa dot. klasycznego domku jednorodzinnego z poddaszem użytkowym.

    Czy taka konfiguracja szerokości warstw ścian zewnętrznych: BK (prefabet) 24cm
    + styropian 12cm jest optymalna ?
    A dlaczego nie 14 czy 16 ? :)

    W projekcie oryginalnie przewidziany na ściany zewn. był pustak Max 220 i
    styropian 12.

  • 2. Data: 2010-10-06 15:29:44
    Temat: Re: Czy 24 +12 to optymalna kombinacja ?
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "unet" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A dlaczego nie 14 czy 16 ? :)
    >
    > W projekcie oryginalnie przewidziany na ściany zewn. był pustak Max 220 i

    Grubość i rodzaj styropianu dobiera się tak aby osiągnąć określone
    paramatery izolacyjne. Styropiany elewacyjne dość znacznie różnią się
    parametrami cieplnymi, więc 12 cm styropianu to tylko połowa informacji.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-10-06 16:15:44
    Od: robertr <e...@o...pl>

    To wszystko zależy jak drogi masz nośnik energii, którym będziesz
    grzał. Rok temu przedstawiałem tu wyliczenia, że zwiększenie grubości
    styropianu z 10 cm do 20 cm to oszczędność około 8 % rocznie dla
    grzania gazem w stosunku do kapitału do zainwestowania w styropian. Wg
    mnie osoby, grzejące gazem powinny dawać co najmniej 15 cm
    styropianu.. Dla prądu to powinno być ponad 20 cm, drewno ponad 10cm.
    Oczywiście izolacja ścian to tylko jakaś część strat ciepła przez dom.
    Pozdr

  • 4. Data: 2010-10-06 17:46:10
    Od: "unet" <t...@W...gazeta.pl>

    Druid29 <d...@t...wytnij.pl> napisał(a):

    > Grubość i rodzaj styropianu dobiera się tak aby osiągnąć określone
    > paramatery izolacyjne. Styropiany elewacyjne dość znacznie różnią się
    > parametrami cieplnymi, więc 12 cm styropianu to tylko połowa informacji.

    Dom jest teraz tylko na papierze. To projektant zaproponował taką konfigurację
    na moją prośbę by zmienić na BK (bliskość fabryki i wprawiona w tym materiale
    ekipa). Projektant uzasadnił, że BK 24 + styro 12 to najbardziej popularna
    obecnie konfiguracja.

    Co do parametrów nic więcej na tym etapie nie wiem. Nie wiem nawet jaki rodzaj
    BK zastosować, czy 400, czy 600 czy ... ?

    Co do pytania, to oczekiwałem bardziej jakiś życiowych odpowiedzi, może
    mądrości ludowych czy innych mitów :)

  • 5. Data: 2010-10-06 17:49:54
    Od: "unet" <t...@W...gazeta.pl>

    robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > To wszystko zale=BFy jak drogi masz no=B6nik energii, kt=F3rym b=EAdziesz
    > grza=B3. Rok temu przedstawia=B3em tu wyliczenia, =BFe zwi=EAkszenie grubo=
    > =B6ci
    > styropianu z 10 cm do 20 cm to oszcz=EAdno=B6=E6 oko=B3o 8 % rocznie dla
    > grzania gazem w stosunku do kapita=B3u do zainwestowania w styropian. Wg
    > mnie osoby, grzej=B1ce gazem powinny dawa=E6 co najmniej 15 cm
    > styropianu.. Dla pr=B1du to powinno by=E6 ponad 20 cm, drewno ponad 10cm.
    > Oczywi=B6cie izolacja =B6cian to tylko jaka=B6 cz=EA=B6=E6 strat ciep=B3a p=
    > rzez dom.

    Nośnikiem będzie gaz ziemny.
    No właśnie ja z kolei słyszałem że > 15cm styro przestaje być ekonomicznie
    uzasadnione...

    Na razie geodeta przychodzi tyczyć, muszę na szybko określić szerokość ścian.
    Stąd to lamerskie pytanie.

  • 6. Data: 2010-10-06 17:52:09
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Paź, 19:46, "unet" <t...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > BK zastosować, czy 400, czy 600 czy ... ?
    >
    > Co do pytania, to oczekiwałem bardziej jakiś życiowych odpowiedzi, może

    madrosc ludowa to taka:
    im wiecej izolacji tym lepiej i taniej w okresie 30 lat. Jak wiadomo
    nosniki energi caly czas w ida w gore o inflacje co rok. A na styro
    wydajesz raz i zapominasz. Minimum mysle ze powinno byc 20 cm.
    Najwiecej i tak sie placi za klej i siatke i akryl i robocizne.

  • 7. Data: 2010-10-06 19:15:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-10-2010 o 14:44:33 unet <t...@g...skasuj-to.pl> napisał(a):

> [...]
    > A dlaczego nie 14 czy 16 ? :)
    >
    > W projekcie oryginalnie przewidziany na ściany zewn. był pustak Max 220 i
    Bo w projekcie jest przyjmowana minimalna wartość zapewniająca
    spełnienie parametrów ściuany wzg normy dla ścian 2W.
    Ja miałem identycznie, a że 12 musiałby zamawiać to dałem 15 czyli 10+5
    na mijankę, szczelniej i taniej bo to typowe grubości do dostania
    w kadym składzie.
    A geodecie podaj że dasz 20cm, lepiej mieć te 5cm luzu od granicy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-10-06 19:17:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-10-2010 o 19:49:54 unet <t...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nośnikiem będzie gaz ziemny.
    > No właśnie ja z kolei słyszałem że > 15cm styro przestaje być
    > ekonomicznie
    > uzasadnione...
    Bo krzywa strat ciepła a gr styro to krzywa wykładnicza która od pewnej
    grubości
    się coraz bardziej spłaszcza co oznacza że kolejne centymetry dają coraz
    mniejszy
    zysk. Wg mnie także >15cm traci sens.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-10-06 19:34:05
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 06 Oct 2010 21:17:56 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

> [...]
    > grubości
    > się coraz bardziej spłaszcza co oznacza że kolejne centymetry dają coraz

    Uściślij o jakim styropianie mowa (w sensie współczynnika przewodzenia
    ciepła), bo rozbieżności są spore.

    --
    ŁC
    Szanuj swój pojazd i miej do niego respekt, szczególnie jeżeli posiada

  • 10. Data: 2010-10-06 19:46:57
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > No właśnie ja z kolei słyszałem że > 15cm styro przestaje być
    > ekonomicznie
    > uzasadnione...

    Parenascie lat temu mówili że 5 cm to maximum, dziś jakby ktoś taki
    położył to wszyscy by go wyśmiali.
    Wg mnie z ociepleniem trzeba byc o krok do przodu. Jak skoczy gaz do
    góry, to wszystkie krzywe się zmienią i 20 cm będzie takie akurat.
    Tylko przy takiej grubości wnęka okienna dziwnie wygląda, trzebaby
    inaczej licować okna.
    Adam