  • 1. Data: 2023-02-13 07:58:41
    Temat: Czy czapla ma sens?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Widziałem fragment filmu przyrodniczego, gdzie czaple z Hameryki łażą po
    polu i zżerają gofery (po naszemu to chyba suseł ale głowy nie dam). To
    jakaś wielka niebieska czapla czy jakoś podobnież. Pomyślałem żeby
    przygarnąć jakąś naszą odmianę czapli i zatrudnieniu jej w charakterze
    pożeracza kretów, ma to szanse powodzenia?
    W okresie lęgowym sporo młodych czapli wypada z gniazd, przygarnąłby
    taką znajdę i niech żre krety :]

    L.

  • 2. Data: 2023-02-13 08:16:14
    Temat: Re: Czy czapla ma sens?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-02-2023 o 07:58, Lisciasty pisze:
> [...]
    > pożeracza kretów, ma to szanse powodzenia?
    > W okresie lęgowym sporo młodych czapli wypada z gniazd, przygarnąłby

    Pułapki z małym ładunkiem wybuchowym sprawdzają się lepiej.
    I łatwiej je zdobyć, wystarczy iść do sklepu.
    Przynajmniej tak było kilka lat temu, gdy rozwiązały problem u mnie.

  • 3. Data: 2023-02-13 10:57:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Widziałem fragment filmu przyrodniczego, gdzie czaple z Hameryki łażą
    > po polu i zżerają gofery (po naszemu to chyba suseł ale głowy nie dam).

    Piesek preriowy. Suseł to co innego.

    > To jakaś wielka niebieska czapla czy jakoś podobnież. Pomyślałem żeby
    > przygarnąć jakąś naszą odmianę czapli i zatrudnieniu jej w charakterze
    > pożeracza kretów, ma to szanse powodzenia?

    Bociany pożerają krety. Choć wiadomo, z podziemiem walczyć trudno,
    dobrze sobie radzą. Żaba to ostateczność, ale za to spotkać łatwiej.

    > W okresie lęgowym sporo młodych czapli wypada z gniazd, przygarnąłby
    > taką znajdę i niech żre krety :]

    Zanim taka osiągnie pożądaną wartość bojową, trzeba ją wykarmić.
    To spora inwestycja.

    Jarek

    --
    Chodziła czapla po desce.
    -- Chcesz iść na grzyby?

  • 4. Data: 2023-02-13 14:32:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 08:16, Cavallino pisze:
    > Pułapki z małym ładunkiem wybuchowym sprawdzają się lepiej.
    > I łatwiej je zdobyć, wystarczy iść do sklepu.
    > Przynajmniej tak było kilka lat temu, gdy rozwiązały problem u mnie.

    A nawet mam kupione chyba kiedyś tam, tylko muszę zainstalować.
    To mówisz że działają? :>

  • 5. Data: 2023-02-13 14:34:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Bociany pożerają krety. Choć wiadomo, z podziemiem walczyć trudno,
    > dobrze sobie radzą. Żaba to ostateczność, ale za to spotkać łatwiej.

    Hm to może bociana... Tylko jak go dorwać?

    > Zanim taka osiągnie pożądaną wartość bojową, trzeba ją wykarmić.
    > To spora inwestycja.

    Ponoć 500g żarcia na dzień, może da się karmić kocią albo psią karmą :]

    L.

  • 6. Data: 2023-02-13 14:42:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-02-2023 o 14:32, Lisciasty pisze:

    > A nawet mam kupione chyba kiedyś tam, tylko muszę zainstalować.
    > To mówisz że działają? :>

    Tak.
    Chyba z 7 lat już kreta u siebie nie widziałem.

  • 7. Data: 2023-02-13 20:53:00
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    poniedziałek, 13 lutego 2023 o 00:58:43 UTC-6 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > pożeracza kretów, ma to szanse powodzenia?
    > W okresie lęgowym sporo młodych czapli wypada z gniazd, przygarnąłby

    Teriera jakiegos wyucz. Prostszy w obsludze.

    A niebiologicznie to kijek i pocieta butelka pet w kretowine daje rade.
    Nie zawsze od razu ale u mnie dziala.

  • 8. Data: 2023-02-13 21:05:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pożeracza kretów, ma to szanse powodzenia?
    > W okresie lęgowym sporo młodych czapli wypada z gniazd, przygarnąłby

    Obok mojej działki (nad Notecią) jest siedlisko czapli siwej (
    https://natura2000.gdos.gov.pl/files/artykuly/52989/
    a028_Czapla_siwa.pdf
    ) i stada bocianów, które buszują wśród kopców kretów. Średnio spojrzeć,
    to 10 bocianów dziennie łazi tam w stadzie, podobnie czaple.

    Nie wydaje mi się, żeby polowały na krety, gdzie łąka jest usiana
    kilkoma setkami kopców i jest tak od lat.

    Na działce też miałem krety. Kupiłem puszkę karbidu w ogrodniczym,
    wsypałem do norek, polałem wodą i zrobiłem 'lont' podpaliłem. Jebło.
    Powtórzyłem to z 3 razy co tydzień. Nie mam kretów, sąsiedzi majo, bo
    nie wiedzo, że karbid po wsypaniu należy odpalić :D

    "Czy kret znajduje się pod ochroną? W Polsce kret jest objęty częściową
    ochroną gatunkową. Nie jest chroniony na terenie ogrodów, upraw
    ogrodniczych, szkółek, lotnisk, ziemnych konstrukcji hydrotechnicznych
    oraz obiektów sportowych."

    https://www.target.com.pl/porady-i-inspiracje/poradn
    iki/jak-skutecznie-pozbyc-sie-kreta-z-ogrodu/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-02-13 21:17:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Nie wydaje mi się, żeby polowały na krety, gdzie łąka jest usiana
    > kilkoma setkami kopców i jest tak od lat.

    Może mają dosyć innego żarcia, łatwiejszego do upolowania? Krety wyłażą
    na wierzch o świcie, pewnie wtedy ptaszory jeszcze nie łażą :/

> [...]
    > Powtórzyłem to z 3 razy co tydzień. Nie mam kretów, sąsiedzi majo, bo
    > nie wiedzo, że karbid po wsypaniu należy odpalić :D

    Próbowałem już wszystkiego, włącznie z saletrą z cukrem i innymi
    pomysłami z dziada pradziada. Świece na krety i kulki też nie działają,
    moje krety chyba te trujące kulki wpierniczają bo tam gdzie sypię to
    jeszcze więcej wyłazi...
    Może dam szansę jeszcze karbidowi, oraz tym pułapkom Vietcongu z petardami.

> [...]
    > ochroną gatunkową. Nie jest chroniony na terenie ogrodów, upraw
    > ogrodniczych, szkółek, lotnisk, ziemnych konstrukcji hydrotechnicznych

    Od kilku lat widzę w okolicy plagę kretów, nawet odcięte przez asfalt
    mikroskrawki terenu są nimi usiane. Na łąkach w mojej okolicy jest już
    taka masakra, że kopce powstają jeden na drugim bo często nie ma już
    wolnego skrawka trawy. Ta ochrona chyba za bardzo im służy ;)

  • 10. Data: 2023-02-13 21:24:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.02.2023 o 21:17, Lisciasty pisze:
    [...]
> [...]
    > jeszcze więcej wyłazi...
    > Może dam szansę jeszcze karbidowi, oraz tym pułapkom Vietcongu z petardami.

    Cały myk polega na srogim jebnięciu. Hałas robi swoje a spore ciśnienie
    w tunelach pomaga, tylko nie przeginaj!

    https://youtu.be/2j--olxjpwM

    Chyba że chcesz ostro zaorać :D

> [...]
    > taka masakra, że kopce powstają jeden na drugim bo często nie ma już
    > wolnego skrawka trawy. Ta ochrona chyba za bardzo im służy ;)

    Widocznie nikt tam z nimi nie walczy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>