  • 11. Data: 2023-02-13 21:39:38
    Temat: Re: Czy czapla ma sens?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Od kilku lat widzę w okolicy plagę kretów, nawet odcięte przez asfalt
    > mikroskrawki terenu są nimi usiane. Na łąkach w mojej okolicy jest już
    > taka masakra, że kopce powstają jeden na drugim bo często nie ma już
    > wolnego skrawka trawy. Ta ochrona chyba za bardzo im służy ;)

    Te stworzenia muszą podlegać jakiejś rejonizacji. Ja w okolicy nie
    widziałem kreta pewnie ze dwadzieścia lat.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2023-02-13 21:41:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Ponoć 500g żarcia na dzień, może da się karmić kocią albo psią karmą :]

    Może i można, ale trzeba im to pewnie w dzioby wpychać.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2023-02-13 22:05:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Może i można, ale trzeba im to pewnie w dzioby wpychać.

    Teście podkarmiali kiedyś młodą srokę, która wypadła z gniazda. Żarła
    psią karmę zajadlej od wściekłej cziłały :]

  • 14. Data: 2023-02-13 23:17:35
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 13 Feb 2023 11:53:00 -0800 (PST), ptoki (ptoki) pisze:
    > Teriera jakiegos wyucz. Prostszy w obsludze.

    Popieram. Sprawdzone doświadczalnie. Miałem takiego skubańca-kreta przez
    parę lat, że nic na niego nie działało (no, przyznaję, grane były
    wyłącznie metody humanitarne). Jak w zegarku włączał się jakoś wczesną
    jesienią i chwacko rył aż do zimy. Bydlak jakiś być to musiał, bo kopce
    niewiele mniejsze od tego w Krakowie.

    Aż którejś jesieni pojawił się pies. Jak na na niego popatrzeć, to może
    i niektóre elementy korpusu zbliżone do teriera. Jesienią najwyraźniej
    prowadził rozpoznanie, ale wiosną przeszedł do działań operacyjnych.
    W miejscu jednego z kretowisk znalazłem dziurę wykopaną niemal do
    wnętrza Ziemi. Od tego czasu po krecie słuch zaginął.

    > A niebiologicznie to kijek i pocieta butelka pet w kretowine daje rade.
    > Nie zawsze od razu ale u mnie dziala.

    Nie takie rzeczy robiłem - na tę bestię wszystkie te metody były
    nieskuteczne. Tylko samoocena mi spadła, bo czułem się jak idiota
    odprawiając te wszystkie czary.

    k.

  • 15. Data: 2023-02-13 23:19:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Teście podkarmiali kiedyś młodą srokę, która wypadła z gniazda.
    > Żarła psią karmę zajadlej od wściekłej cziłały :]

    No to ja bym brał, taką czaplę niewybredną.

    Jarek

    --
    -- Szwejk zameldował mu, że jeszcze nigdy nie miał do czynienia z
    państwem, ale że kiedyś miał pod opieką słabe szczenię bernardyna,

  • 16. Data: 2023-02-13 23:27:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> [...]
    > wyłącznie metody humanitarne). Jak w zegarku włączał się jakoś wczesną
    > jesienią i chwacko rył aż do zimy. Bydlak jakiś być to musiał, bo kopce

    To może jednak górnicy byli? Albo ci od metra.

> [...]
    > W miejscu jednego z kretowisk znalazłem dziurę wykopaną niemal do
    > wnętrza Ziemi. Od tego czasu po krecie słuch zaginął.

    Pies został, w dziurę go do jądra metalicznego nie wciągło?

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2023-02-14 08:52:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak to się tnie? W tulipana?

    -----

  • 18. Data: 2023-02-14 11:35:30
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 13 Feb 2023 23:27:42 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:

    > To może jednak górnicy byli?

    Tę ewentualność wykluczyłem już na wstępnie. Na moje usilne próby
    zamknięcia lokalnej kopalni, nasi górnicy niechybnie zareagowaliby
    protestami obejmującymi całą gminę, a może i powiat. A tu nawet palenia
    opon (w piecach okolicznych domostw) nie zaobserwowałem.

    > Albo ci od metra.

    Też nie bardzo. Niby różne szalone przekopy teraz w kraju modne, ale
    poczynione pomiary średnicy tunelu jednoznacznie wykazały
    nieprzystosowanie skrajni do użytkowanego w Metrze Warszawskim taboru.

    > Pies został, w dziurę go do jądra metalicznego nie wciągło?

    Został. Może kret poszedł na pierwszy ogień?

    k.

  • 19. Data: 2023-02-14 12:05:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Feb 2023 10:35:30 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

    > Też nie bardzo. Niby różne szalone przekopy teraz w kraju modne, ale
    > poczynione pomiary średnicy tunelu jednoznacznie wykazały
    > nieprzystosowanie skrajni do użytkowanego w Metrze Warszawskim taboru.

    A sprawdzałeś na tę okoliczność, czy to nie aby chińskie metro?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2023-02-14 12:55:04