    From: tomotron <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy ktoś uzywał pirometru?
    Date: Mon, 03 Dec 2012 13:45:58 +0100

    > Mianowicie:
    > -metaliczne elementy są niepoprawnie mierzone.
    > -ten pirometr dosyć wczesnie sygnalizuje ryzyko wystąpienia pleśni. Przy
    wilgotnosci na poziomie 60% i temperaturze poniżej 20 ryzyko jest na polowie skali.
    Przy 16 stopniach jest juz na maksie. Z tego co wiem to tylko te miejsca gdzie ryzyko
    jest w okolicy 80-90% wskaznika rzeczywiscie pojawia sie plesn.
    > -do mierzenia ucieczki ciepla na zewnątrz nadaje się tak sobie (jako niby zamiennik
    kamery termowizyjnej). Nie zawsze sciana która powinna być cieplejsza tak jest
    mierzona. Lub różnice w temperaturze są na poziomie niepewnosci pomiaru.

    aby miernik poprawnie mierzył różne materiały to pirometr musi posiadać
    opcję zmiany współczynnika emisyjności.
    Pozdrawiam
    Tomek