eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy to juz koniec fotowoltaiki konsumenckiej w Polsce › Re: Czy to juz koniec fotowoltaiki konsumenckiej w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 14 Sep 2023 00:32:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy to juz koniec fotowoltaiki konsumenckiej w Polsce
    From: M M <m...@g...com>

    By te wiatrowe były realną konkurencją dla PV musiałaby dzięki nim energia z sieci
    mocno potanieć. Taką konkurencję popieram bo i tak mam za mało dachu dla PV i zimą
    nadal sporo dokupuję z sieci, ale jakoś jestem dziwnie spokojny że nie potanieje a
    raczej podrożeje. Nie mówię tu o pozornej "obniżce" o 125 zł rocznie medialnie
    przedstawianej jako "12%" średniego zużycia statystycznego Zenka, bo przy moim
    zużyciu to może 1%. Nie ładuję aut elektrycznych (byłoby mnie stać co najwyżej na
    Melexa), nie doświetlam jakichś ziółek ani nie destyluję napojów - tylko po prostu
    ogrzewam dom, ogrzewanie podłogowe akumulacyjne w drugiej taryfie czyli pomagam zużyć
    nadmiar kiedy zapotrzebowanie jest małe i do niedawna było tylko nieco drożej od gazu
    (którego tu nie mam), a teraz limit skończył się w styczniu i koszt ogrzewania wzrósł
    razy 3, wcześniej do 20 stopni a ostatniej zimy już tylko 19 i nie wszystkie
    pomieszczenia. Tak oto PiS zafundował nam ubóstwo energetyczne (tak, we współpracy z
    Putinem ale sami też mają swój udział). Prowadzę też działalność gospodarczą i tu
    też widzę jak PiS dokręca śrubę (nowy wał, do tego coraz więcej sprawozdawczości
    telekomunikacyjnej - oczywiście wszyscy równi wobec prawa, Orange i ja mamy takie
    same obowiązki), oboje pracujemy i mamy za mało urlopu więc w wakacje trzeba dzieciom
    zapewnić opiekę a to też mocno podrożało "bo przecież macie 500+" i jeszcze podrożeje
    dzięki 800+, jeszcze dajemy radę ale coraz częściej myślę czy tego wszystkiego nie
    rzucić (chociaż chciałoby się przekazać firmę dzieciom jak dorosną). Jeśli POdatek
    będzie za wysoki to po 5 latach od dotacji zrobi się protokół zniszczenia, ale przy
    obecnych cenach energii raczej zdąży się do tego czasu zwrócić - POżyjemy zobaczymy,
    o POdatku katastrofalnym mówiło się już dawno ale jakoś nikt nie wprowadził, być może
    w obawie o przegraną w kolejnych wyborach, a może dlatego że oni też mają swoje
    nieruchomości i też musieli by płacić więcej. PiS chce w tym śmiesznym referendum
    pytać o wyprzedaż majątku a sporo ostatnio widzę stacji MOL - Orban Putin dwa
    bratanki, kto sprzedał Lotosa za bezcen? PiS to jednak stan umysłu.