    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Czy w każdym pieciu na ekogorszek można palić owsem ?
    Date: Mon, 21 Jun 2010 12:14:29 +0200
    From: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010 21:03:36 +0200, /// Kaszpir /// <b...@a...pl> wrote:

    > Znajomy chwalił mi się że kupił piec na ekogorszek z podajnikiem i
    > "przerobił" go i pali obecnie owsem.

    Ja mam kocioł retortowy który jest niby dedykowany na pellety/zboże (jedna
    pozycja w menu serownika) a paliwo alternatywne to groszek węglowy (druga
    pozycja w menu).
    Trochę z ciekawości próbowałem palić w tym roku owsem - w porównaniu do
    pelletów to porażka i więcej nerwów sobie szargać nie zamierzam (dużo
    popiołu - przy marnych nastawach sterownika to z owsa robił się nie popiół
    a popcorn ;), trudności z utrzymaniem płomienia - potrafiło się palić
    przez tydzień (to max. chyba) , potrafiło zgasnąć i trzy razy w ciągu
    dnia, a zapalarka średnio sobie radziła z rozpalaniem owsa).

    RobertP.