    Subject: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 10 Mar 2021 19:59:26 +0100

    > Napisałeś że z ociepleniem doszedłeś do ściany i praktycznie nic już się nie da
    więcej zrobić. Grzejesz gazem czyli relatywnie tanim i komfortowym ze względu na
    obsługę nośnikiem. To zostaje Ci obniżenie temperatury. Ja nie liczę na to że jak ze
    względów różnych nie bedzie się paliło węglem to inne nośniki nie zdrożeją. Z drugiej
    strony jak zdrożeje gaz i prąd to natychmiast zdrożeją biopaliwa typu pellet czy
    brykiet. Nosniki energii to naczynia połączone.

    Ostatnie kilka lat pokazują jednak, że pierdzielisz głupoty.

    Gaz w tym czasie staniał kilka %, a węgiel zdrożał ponad 20%

    > To może na sprawę kosztów utrzymania należy spojrzeć szerzej. Na przykład
    przerobienie instalacji żeby korzystać z szarej wody przyniesie oszczędności w dwóch
    miejscach. Jedno to obniżenie zużycia wody mniej więcej o połowę. Potencjalne drugie
    to po wprowadzeniu opłat za śmieci liczonych na podstawie zużycia wody zaoszczędzenie
    połowy kosztów wywózki śmieci. Tylko te dwie pozycje pozwolą zaoszczędzić kilka
    tysięcy rocznie w stanie takim jaki opisałeś.

    Ty już zapewne wdrożyłeś pranie papieru toaletowego i powtórne
    wielokrotne jego użycie? Znając ciebie to czekasz aż któryś z sąsiadów
    zapomni zabrać ze wspólnej toalety i mu podpierdalasz. :)