  • 11. Data: 2010-04-14 09:18:18
    Temat: Re: Czym wiercic w Porothermie?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:af28b136-5c7c-4770-bd6b-573e36a59eb8@u21g2000yq
    c.googlegroups.com...
    > Dodam jeszcze, ze wczoraj wlasnie w porothermie mocowalem profile
    > przyscienne (UD) do sufitow podwieszanych - kolkami fi8 dlugosci 6cm -
    > niektorych nie dalo sie wkrecic tak sie kolek rozpieral i trzebabylo
    > skracac wkret. Na jednym takim powiesilbym z powodzeniem b. ciezka
    > szafke bez najmniejszej obawy o to ze spadnie :) Nie robcie ludziom z
    > mogzu wody ;-)

    Dokladnie. Dodatkowo zreszta na porothermie jest kilka cm tynku a to ma tez
    wplyw na wytrzymalosc zamocowania

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-04-14 11:16:29
    Temat: Re: Czym wiercić w Porothermie?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Szafeczki kuchenne ? Bez jaj, bez problemu powiesisz! Taki kolek
    > dziala glownie na scinanie, wiec im dluzszy tym lepszy (kazda
    > "chwycona" scianka z przegrody porothermu to dodatkowa wytrzymalosc).

    > Adam Sz.
    Ciekawa teoria. Czyżby jakąś nową fizykę wymyślili. Daj linka do tej nowej
    fizyki albo poproś żeby usunęli te głupoty co napisałeś.

  • 13. Data: 2010-04-14 11:21:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > fizyki albo poproś żeby usunęli te głupoty co napisałeś.
    Przeciez dobrze pisze.
    Jak uwazasz że nie ma racji to napisz dlaczego.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-04-14 11:23:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawa teoria. Czyżby jakąś nową fizykę wymyślili. Daj linka do tej nowej
    > fizyki albo poproś żeby usunęli te głupoty co napisałeś.

    Co jest głupotą:
    -że kołek działa głównie na ścinanie czy
    -że im dłuzszy tym lepszy czy
    -że kazda "chwycona" scianka z przegrody porothermu to dodatkowa
    wytrzymalosć?

    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-04-14 11:53:15
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > -że kołek działa głównie na ścinanie czy
    > -że im dłuzszy tym lepszy czy
    > -że kazda "chwycona" scianka z przegrody porothermu to dodatkowa

    Kołek przy szafkach nie działa na ścinanie. Chyba że szafka ma grubość dążącą do
    zera. Przy ścinaniu długość kołka nie ma znaczenia. Znaczenie ma jedynie jego
    przekrój. Przy ścinaniu każda dodatkowa ścianka nie ma żadnego znaczenia bo i
    tak pracuje tylko pierwsza. Szafka trzyma się nie dlatego ze wisi na kołku.
    Kołek przenosi tylko małą cześć siły pionowej. Narysuj sobie ścianę i szafkę.
    Wyznacz środek ciężkości szafki. Potem wyrysuj siły jakie działają na szafkę i
    ścianę i będziesz wiedział dlaczego elementy mocujące ( kołki, haki, gwoździe)
    nie pracują na ścinanie jeśli środek ciężkości wieszanego elementu jest oddalony
    od płaszczyzny ściany.

  • 16. Data: 2010-04-14 12:05:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > gwoździe)
    > nie pracują na ścinanie jeśli środek ciężkości wieszanego elementu jest

    Ale Adam napisał że działa GŁÓWNIE na scinanie.
    A pisząc że im kołki dłuzsze tym lepiej oczywistym jest że uwZgledniał tez
    inne siły działajace na kołek
    Generalnie napisał wuiec ok: im dłuzszy kołek tym lepszy a co się z tym
    wiąże to im dłuzszy tym wiecej "scianek" w porothermie łapie i mocniej
    trzyma. to chyba oczywiste.
    Paranoją jest wieszanie np. szafek kuchennych przy pomocy kotw chemicznych
    co ktoś tu proponował.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-04-14 14:20:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Kwi, 13:53, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > ścianę i będziesz wiedział dlaczego elementy mocujące ( kołki, haki, gwoździe)
    > nie pracują na ścinanie jeśli środek ciężkości wieszanego elementu jest oddalony
    > od płaszczyzny ściany.

    Ha ha, tak - szczegolnie gwozdzie potrafia pieknie pracowac na sily
    poziome (wyrywanie) :D
    Ja jednak dalej uwazam, ze normalne szafki dzialaja na kolek w
    wiekszej sile pionowo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-04-14 17:05:12
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > poziome (wyrywanie) :D
    > Ja jednak dalej uwazam, ze normalne szafki dzialaja na kolek w

    Uważać to sobie możesz że antygrawitacja utrzymują szafki że nie spadają. To
    Twój problem że jesteś odporny na wiedzę i nic mi do tego. Tylko nie pisz swoich
    prywatnych złotych myśli publicznie, bo one zostają w Internecie na zawsze. Za
    jakiś czas ktoś przeczyta, uwierzy i może skończyć się to wypadkiem.

  • 19. Data: 2015-08-18 18:27:32
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 14 kwietnia 2010 16:20:08 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > poziome (wyrywanie) :D
    > Ja jednak dalej uwazam, ze normalne szafki dzialaja na kolek w

    Zależy od kształtu szafki....

  • 20. Data: 2015-08-20 13:10:01
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 18:27:34 UTC+2 użytkownik r...@g...com napisał:
> [...]
    eży od kształtu szafki....

    No. I po pieciu latach problem szrozwiazany :)

    bajcik